Arcalís augmenta la facturació prevista tot i registrar una ocupació inferior

El director general de l’estació destaca que la despesa mitjana per client ha crescut un 10% per la millora de l’oferta

Arcalís augmenta la facturació prevista tot i registrar una ocupació inferiorFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El canvi de tendència en el volum de negoci que van reflectir els comptes d’Ordino-Arcalís la temporada passada continua a l’alça. Ho ressalta el director general de l’estació, Xabier Ajona, satisfet amb l’evolució de la temporada “perquè després d’un estiu que ha sigut molt bo estem no tan sols en el que havíem pressupostat, sinó per sobre en els números globals de l’empresa, per sort ara mateix tenim un bon coixí per sobre del que havíem previst”. No dona, però, percentatges concrets per “no aixecar expectatives”, però assegura que “estem varis punts per sobre del que havíem estimat que seria el marge de l’empresa en aquest moment”.

Etiquetes:

Valora les xifres encara més perquè assenyala que “l’ocupació està per sota de l’any passat”. Per dos motius. El primer és que s’ha obert més tard i hi ha hagut un cap de setmana i quatre dies menys d’esquí, “que sempre s’acaben notant”, indica; i el segon els tres dies de tancament de la setmana passada, “que també ens han afectat”. Ajona es mostra prudent respecte del resultat final de l’hivern, en una entrevista a COPE Andorra-AD Ràdio, argumentant que “la temporada és llarga, queden moltes setmanes per davant i hi pot haver temporals i tancaments de carreteres, i preferim ser curosos i l’equip continuar treballant com si fos l’últim dia”. Recorda que fa dos anys Ordino-Arcalís patia una situació molt complicada i que es va tancar en positiu l’any passat després d’un any “rodó” per les condicions de la neu, la situació d’altres estacions i sense cap dia de tancament, i insisteix que “queden molts imponderables i coses que no podem controlar fins a final de l’exercici, però per sort la clientela està responent molt bé”.

Restaurants i escola

Com a exemple posa les xifres registrades en la despesa mitjana del client, que pugen un 10%, “que d’una temporada a una altra és molt, i vol dir que estem aconseguint canviar la filosofia del client que ve a visitar-nos”, destaca el director general del domini ordinenc. Situa la despesa mitjana “al voltant dels 22 euros per dia, és evident que hi ha gent que gasta molt més, tenint en compte tothom, inclús l’esquí escolar, que fa baixar la mitjana, però si no el comptem no seria una xifra real”, i afirma que l’evolució és important perquè fa dos anys la despesa era d’uns 16 euros.

L’oferta de restauració, les activitats i l’escola són els atractius que estan fent que cada esquiador que visita Arcalís “està gastant més calés”, segons el directiu d’Arcalís, que precisa que aquest resultat “és evident”, que no és fruit de les vendes de forfets perquè els preus s’han mantingut estables, “però en restauració, escola i demés hem estat fent un esforç molt gran”. A més, sense reduir preus, sinó millorant l’oferta que sigui més atractiva i “no centrar-nos a oferir un producte que intenti enganxar la gent per preu, sinó per l’ull i pel gust i la gent està responent”, analitza Ajona. I remarca que ja l’any passat es va percebre una evolució molt positiva en el consum d’aquests serveis “del principi al final de la temporada perquè es va anar coneixent l’oferta i fidelitzant els clients”.

El punt negatiu de la temporada són els tres dies de tancament de la setmana passada pel fort temporal. La repercussió la fixa Ajona en la mateixa xifra que els vuit dies de tancament de fa dos anys, 100.000 euros al dia, de manera que el que s’ha deixat d’ingressar són uns 300.000 euros. Puntualitza, però, que tots els dies sense poder obrir no afecten el mateix, perquè si són entre la Puríssima i Nadal “potser no passaria gairebé res i si et toquen cinc dies al febrer –com fa dos hiverns– és una xifra superior a aquesta”.

Les perspectives a Ordino-Arcalís són bones per la feina feta fins ara, ja que Xabier Ajona subratlla que l’afluència d’esquiadors que s’està registrant, amb un pont de la Immaculada i una setmana de Reis “molt bons”, no ha generat dies amb pics d’ocupació molt forta perquè han sigut més jornades de xifres elevades “i hem pogut atendre molt bé els clients, han marxat contents i això fa que sense tenir 4.000 o 3.800 esquiadors per dia acabis fent una suma molt bona i el client marxa amb ganes de tornar, que és el que volem”.

"NO CREC QUE LA SITUACIÓ DELS MONITORS SIGUI TAN DOLENTA"

Ajona assegura que les reivindicacions dels monitors per les condicions de treball no s’ajusten a la realitat. Remarca que les mancances que es denuncien “no són del tot acurades, perquè a Arcalís l’uniforme sempre l’han tingut inclòs a les condicions, i tampoc és cert que no hi ha hagut cap millora salarial en 10 anys”. I hi afegeix que l’escola d’esquí té un índex de monitors que repeteixen “per sobre del 80%, i no crec que la situació sigui tan dolenta quan la taxa de repetició és la que és”.

El director general d’Ordino-Arcalís, amb 40 monitors, destaca que les empreses són molt properes i els empleats “ens plantegen directament els problemes, i això no s’ha plantejat”, alhora que emfatitza que les estructures de les estacions, el funcionament i l’oferta que donen és molt diferent. “Les condicions no són homogènies i no es pot voler fer veure que a tot arreu són iguals. No tots cobren el mateix perquè hi ha nivells, complements, plusos”, especifica. No es pronuncia sobre si els monitors se senten representants per l’Associació però apunta que “no és el mateix algú de fora que vol treballar tots els dies amb algú que resideix al país i fa caps de setmana”.

tracking