El comú licita les obres per iniciar el projecte del ràfting a l'estiu

La corporació adjudica els treballs d’adequació del riu a Treballs Públics Unitas per un import de 178.000 euros

El comú licita les obres per iniciar el projecte del ràfting a l'estiuFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El comú de Sant Julià va aprovar ahir, amb l’abstenció dels tres consellers de la minoria d’Unió Laurediana, l’adjudicació del projecte d’adequació del riu Valira per a la pràctica del ràfting. Les obres les durà a terme Treballs Públics Unitas i tindran un cost de 177.919,42 euros. El cònsol major, Josep Miquel Vila, va aclarir que “s’ha preadjudicat” perquè s’està pendent de rebre els informes preceptius del Govern, concretament, va dir, “els d’Ordenament Territorial”. Uns informes, però, que va assegurar que espera rebre aquesta setmana. De la mateixa manera, tampoc s’han signat encara els convenis amb el propietaris privats afectats per les obres. “Ho hem aprovat subjecte que aquestes dues coses es produeixin”, va afirmar.

De fet, els consellers de la minoria van ser molt crítics amb els passos fets per la corporació i dubten que s’hagi complert la legalitat, ja que consideren que abans d’adjudicar les obres calia disposar dels informes governamentals. “El projecte pot donar una nova activitat al poble, però s’hauria d’elaborar de manera més conscienciada. S’està fet de pressa i hi ha procediments en l’àmbit mediambiental que voldríem saber si es compleixen o no”, va manifestar el conseller d’UL Joan Albert Farré.

Vila va admetre que “s’ha fet amb pressa i urgència” perquè és l’única manera de poder començar l’activitat aquest estiu, ja que les obres només es poden fer durant aquest mes i el que ve. Ahir a la tarda el ministre portaveu, Jordi Cinca, va assegurar que l’informe de Medi Ambient ja estava tancat i que el d’Ordenament Territorial estarà enllestit en breu.

D’altra banda el comú també publicarà un edicte per contractar una empresa que pugui aportar monitors qualificats així com material per fer ràfting.

Per últim, també es va aprovar la proposta de fixar un seguit de criteris per decidir si es tira endavant o no una inversió. Concretament es farà un DAFO, l’anàlisi de competitivitat de Porter i un balanç provisional. Tot plegat va lligat a una adjudicació que s’ha fet a KPMG per valor d’11.890 euros. “Volem que les inversions siguin rendibles i que no siguin un cost per al comú, com ha passat en altres ocasions. Com més pensada i analitzada estigui la inversió es menys probable que surti malament”, va dir Vila, que no ho va voler vincular a Naturlandia.

MÉS DINERS PER A LES CARRETERES

El comú de Sant Julià demanarà al Govern que a l’hora de fixar els criteris per repartir les transferències les carreteres secundàries siguin un element important. Vila va defensar que la parròquia té fins a 85 quilòmetres d’aquest tipus de via i que, per tant, “el cost per a Sant Julià és molt alt”. “Hem mostrat la preocupació”, va afirmar. Una proposta compartida amb els consellers de la minoria. “Les carreteres secundàries i les urbanitzacions generen molta despesa a la corporació”, va assegurar Farré, que va demanar que la nova llei “reflecteixi aquesta despesa extraordinària”.

tracking