Dos milions per fer un aparcament a Ransol
El comú vol posar fi als problemes circulatoris que es generen a l’hivern pels vehicles estacionats a la carretera
El comú de Canillo ha engegat la maquinària per ampliar les places de pàrquing disponibles en alguns punts negres de la parròquia com són el Tarter, Ransol i Soldeu, seguint la voluntat exposada a l’inici d’aquest segon mandat. En aquest sentit, el conseller d’Obres, Rafel Casal, va explicar que la nova zona d’estacionament del Tarter està pràcticament enllestida i ara, els esforços es centren en la construcció d’un aparcament vertical de dues plantes a Ransol.
L’equipament estarà situat a la zona de les Moles, prop del riu de la Coma. El comú ja ha iniciat les obres de buidatge dels terrenys –es tracta d’un espai propietat del comú després que el rebés procedent d’una cessió– i adequació per poder construir una plataforma sobre la qual s’alçarà el pàrquing. I ahir, precisament, es va publicar al BOPA (Butlletí Oficial del Principat) l’edicte per contractar un arquitecte que redacti el projecte i dirigeixi les obres. El comú confia no superar un cost de 2 milions d’euros que es proveirien en plurianuals per fer-ho per fases. El cost final exacte, però, dependrà de la superfície total que s’acaba construint. El conseller va indicar que calculen que seran entre 4.500 i 5.000 metres quadrats. “Aquest any preveiem fer el projecte i l’hivern que ve esperem que estigui feta la planta baixa perquè ja es pugui utilitzar”, va explicar Casal, que va destacar que la voluntat és que quan es construeixi la primera planta es respecti l’altura necessària perquè als baixos hi puguin accedir autobusos, que també necessiten espai per aparcar.
“És un projecte que ja teníem decidit però que no es va poder fer per motius financers”, va detallar, remarcant que “és una zona on a l’hivern tenim problemes molt greus de circulació, ja que s’acumulen molts cotxes, no hi ha prou places i s’acaba bloquejant la carretera”. La situació es complica especialment quan neva, ja que llavors, les màquines llevaneu no poden accedir ni a Ransol ni cap als Plans. Casal va detallar que l’aparcament disposarà d’entre 200 i 250 places.
El Tarter
D’altra banda, la corporació ja té molt més avançat el nou aparcament del Tarter, situat sota de l’església de Sant Pere. Es tracta d’un aparcament horitzontal que ja està pràcticament enllestit. “Ens falta fer una mica d’enjardinament, fer-hi arribar llum, marcar les places i col·locar les barreres. En aquest cas els treballs eren molt més senzills”, va destacar el responsable d’obres del comú. Es preveu que pugui entrar en funcionament l’hivern que ve.
Però aquests no són els dos únics projectes en què es treballa. Des de la corporació també es té clar que calen solucions a Soldeu i a la zona d’Envalira. En el cas de Soldeu la clau de volta la té el projecte per allargar la pista de l’Avet. I és que tal com ja havien previst els privats que impulsaven la construcció de la plataforma anys enrere, en el marc del projecte també es farà un gran aparcament amb capacitat per a 500 places.
Per últim, la corporació segueix buscant solució per a la zona d’Envalira. “Necessitem treure els cotxes que actualment aparquen a la carretera General”, va exposar el conseller canillenc, que tot i així va lamentar que per ara no s’ha trobat cap terreny adequat, ni del comú ni de privats, per poder tirar endavant el projecte.