Turisme

Grandvalira tanca la temporada amb un 2% més de forfets venuts

El domini esquiable supera els 1,76 milions d’entrades i se situa en el Top-15 mundial de les estacions amb més afluència d’esquiadors

Grandvalira tanca la temporada amb un 2% més de forfets venutsFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Grandvalira va tancar dilluns la temporada d’esquí amb un increment del 2% de la xifra de forfets venuts. En xifres absolutes se superen els 1,76 milions i aconsegueix situar-se al Top-15 mundial de les estacions amb més afluència d’esquiadors, rànquing que elabora el consultor suís Laurent Vanat. El domini esquiable va remarcar que en dos anys han aconseguit escalar quatre llocs i assolir la posició número quinze, per davant d’estacions com Val-d’Isère, Les Deux-Alpes o Zermatt, a banda d’estar entre els 50 resorts d’esquí que superen el milió de visitants l’any. L’estació va destacar especialment els resultats del mes de febrer, amb la millor afluència dels darrers sis anys, afavorida per “unes molt bones condicions de neu i amb un calendari favorable en les oportunitats vacacionals de diferents mercats potencials de Grandvalira”.

Quant al final de campanya, Grandvalira va rebre durant la Setmana Santa uns 100.000 visitants. “La situació al calendari d’aquestes assenyalades dates no ha estat un inconvenient per desplaçar-se a Andorra”, van valorar.

Respecte a la procedència dels clients, Grandvalira va celebrar que durant la temporada s’han registrat “augments significatius” de les xifres de clients considerats “estratègics”, com ara francesos i britànics, i que s’ha recuperat el client rus, que havia caigut les darreres campanyes per la crisi del país. Tanmateix, van afegir-hi, “l’estació andorrana ha continuat amb la prospecció de nous mercats com ara el belga i el nòrdic, que han respost de forma molt positiva”.

El domini de la vall d’orient ha repetit les enquestes per calibrar la satisfacció dels clients, havent assolit una nota mitjana de 8,37 sobre 10. Pel director general de Grandvalira-Nevasa, Alfonso Tor­reño, la puntuació evidencia que “les inversions han estat molt ben acollides pels esquiadors, que valoren molt positivament l’esforç que fem temporada rere temporada per assegurar-nos que el seu pas per l’estació es converteix en una experiència memorable”. Aquesta campanya el domini esquiable ha destinat tretze milions d’euros a inversió.

Precisament l’estació va destacar la rellevància que han tingut les inversions realitzades els dar­rers anys en innivació artificial per afrontar un inici de temporada irregular, amb mancança de precipitacions. “El domini ha assegurat la bona pràctica dels esports blancs des del primer dia, oferint al llarg de la temporada l’extensió esquiable oberta més gran de la península”, van asse­nyalar, tot recordant que s’ha registrat una producció de neu superior a la de campanyes anteriors i que ara mateix el 65% de la superfície esquiable està coberta per neu de canó.

Respecte als serveis al client, Grandvalira va recordar els esforços en restauració i va celebrar que el pla estratègic engegat ha aconseguit que els clients valorin amb un 8 l’oferta culinària i que l’amabilitat i la professionalitat del personal obtingui una nota propera al 9 sobre 10.

OCUPACIÓ HOTELERA DEL 70P% DURANT LA SETMANA SANTA

La Unió Hotelera va fer públic ahir el balanç definitiu de l’ocupació mitjana que van assolir els establiments durant els vacances de Pasqua. Es van ocupar un 70,8% dels llits amb resultats molt desiguals en funció de la par­ròquia. Així, les centrals, la capital i Escaldes, van obtenir les xifres més elevades amb una ocupació mitjana del 78%. Els pitjors resultats van ser els de Sant Julià amb un 55%. Els dies de més afluència van ser divendres i dissabte 14 i 15 d’abril amb un 89% i un 87%, respectivament. L’ocupació ha estat superior a la de l’any passat en 6,37 punts.

tracking