Pal-Arinsal registra més visitants i facturació de la prevista a l'estiu
Marticella destaca que estan “agradablement sorpresos” de la situació
La temporada d’estiu de Pal-Arinsal està funcionant molt bé, i segons va explicar el director general de l’estació, Josep Marticella, s’està “per sobre de la facturació i del nivell de visites previstos”. Sense concretar les xifres, va destacar que els responsables d’Emap, la societat que gestiona l’estació, estan “agradablement sorpresos” d’aquest creixement. Amb tot va recordar que l’agost és “el mes que més representa de tot l’estiu” i que per tant volen ser prudents abans de parlar de resultats. “La nostra temporada s’acaba el 15 d’octubre i per tant encara estem molt lluny del final”, va indicar.
En aquest sentit va recordar que a dia d’avui la temporada estiuenca representa el 8% de la facturació total de l’estació i que la voluntat és que “el 10% de les vendes fossin a l’estiu”. Una situació que és complicada d’assolir perquè a l’hivern, “per sort”, es creix i per tant “per poc que creixem a l’estiu hem de créixer molt més”, però va remarcar que aquest any, que serà el quart que Emap tancarà amb números positius, podran mantenir el percentatge del 8%.
Canvis d’horari
I lligat a l’afluència de visitants i concretament a algunes de les demandes que havien registrat, des de l’1 d’agost fins al proper dia 20 s’ha decidit allargar l’horari de tancament dues hores, passant de les 18 a les 20 hores. “Aquests dies de més afluència ens hem adonat que era una demanda dels clients i veiem que amb aquesta fórmula la gent es queda”, va detallar. Per aquest motiu també s’ha creat un forfet només de tarda, vàlid de les 15 a les 20 hores, una aposta que ha tingut molt bon resultat. “Ens funciona molt la tarda-vespre. Les famílies arriben més tard al matí i no es massifica tant l’entrada a l’estació. Estem veient que genera una dinàmica positiva”, va exposar.
Amb la voluntat de potenciar les tardes també s’ha completat l’oferta amb accions a diferents espais. A la zona de restauració s’ofereixen happy hours, també s’han fet algunes activitats amb cuiners, sopars de ioga, a partir de les sis de la tarda s’aplica un descompte del 20% a les activitats, etcètera. “Hem intentat ser molt atractius per a aquesta gent que es queda aquí al final del dia”, va afirmar.
D’altra banda també va destacar que la decisió d’obrir el telefèric d’Arinsal ha estat molt ben rebuda, i de fet, “l’any que ve tenim projectes per ampliar l’oferta en aquell sector”.
Marticella va deixar clar que sempre es treballa en un “concepte global. Extrapolar el que fem a l’hivern a l’estiu és una estratègia guanyadora”. A més, va explicar, amb la fórmula d’estació oberta 10 mesos l’any s’ha pogut fidelitzar tant els treballadors (a l’estiu se’ls busquen feines paral·leles o simètriques), “de manera que podem retenir talent” com també els clients. El director general de l’estació considera que s’ha aplicat un canvi de concepte però que “està funcionant perquè a nivell d’ingressos estem creixent moltíssim i per tant ens demostra que això és sostenible”, va remarcar.