La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, i la cònsol menor d’Encamp, Esther París, van presentar ahir la nova campanya de promoció de l’ús del català entre els treballadors i els empresaris del Pas de la Casa. La iniciativa, que porta el nom de Fem el Pas en català, començarà a partir del dia 15 d’octubre quan dos dels tècnics del departament de Política Lingüística del Govern visitaran els comerços per entregar tríptics informatius als empleats i els explicaran els cursos gratuïts que ofereix el centre d’autoaprenentatge del Pas de la Casa, i també per recordar-los que la Llei d’ordenació de l’ús de la llengua oficial estableix que tots els rètols i papers que es proporcionin han d’estar en català, a més de poder utilitzar altres llengües. “Anirem conscienciant a poc a poc els tre- balladors perquè utilitzin la llengua catalana als seus establiments”, va dir la ministra.
Les visites dels tècnics es realitzaran en tres tongades. La primera, entre el 15 i el 31 d’octubre, la segona, del 2 al 21 de novembre, i la tercera després de l’hivern, i un cop hagi finalitzat la campa-nya, serà l’espai d’autoaprenentatge qui mantindrà el control sobre l’ús del català en l’àmbit comercial i d’observar l’èxit de la mateixa.
Jean-Jacques Carrié, president d’Iniciativa Publicitària, va valorar positivament l’acció sempre que es faci “a poc a poc, sense posar multes i explicant la normativa a la gent”, va dir, però també va recordar que canviar la retolació dels negocis tindrà un cost econòmic per a ells.