El Black Friday aconsegueix una ocupació del 90% a Andorra la Vella

El president de la Unió Hotelera, Manel Ara, creu que el sector s’ha beneficiat de les ofertes, de l’encesa de llums i de la gala de la FIM

El Black Friday aconsegueix una ocupació del 90% a Andorra la VellaFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La celebració de diversos esdeveniments, com el Black Friday i la celebració de la gala de la Federació Internacional d’Automobilisme, ha beneficiat el sector hoteler del Principat de les parròquies centrals. Segons el president de la Unió Hotelera (UHA), Manel Ara, els establiments de la capital van fregar el ple i van arribar al 90% d’ocupació, mentre que a Escaldes-Engordany la xifra va arribar al 80%. Segons Ara, la celebració d’iniciatives comercials coincidint amb la il·luminació dels car­rers van fer aflorar l’arribada de més turistes cercant ofertes.

Etiquetes:

“Hem de tenir en compte que el novembre és un mes de temporada baixa i la veritat és que l’ocupació ha estat molt bé a les par­ròquies centrals”, va reconèixer el president de la UHA, que creu que la coincidència d’esdeveniments comercials i esportius ha aportat “caliu”. Ara va posar com a exemple d’un cap de setmana “positiu” la gran presència de gent als carrers per “gaudir de l’esperit de Nadal”. “A tot arreu estava ple”, va dir. I va recordar que el 2016 les xifres d’ocupació durant el Black Friday també van ser altes, però no es van registrar nivells com els d’aquest any. “A poc a poc anem millorant les xifres”, va manifestar el president de la UHA.

El cap de setmana, però, l’ocupació va punxar a Sant Julià de Lòria (45%). A les valls del nord, tot i una ocupació de només el 60%, les reserves van ser una mica millors respecte a les de l’any passat, segons Ara. Amb tot, el president de la UHA va explicar que les xifres són “normals” a aquestes altures i que amb l’inici de la temporada d’esquí aquesta setmana l’ocupació revifarà.

Pel que fa a les vendes, diversos establiments comercials van notar un lleuger augment. L’Elena, una treballadora d’una botiga de roba de l’avinguda Meritxell, va afirmar que sí que hi va haver un repunt. “No ha estat malament”, hi va afegir la comerciant, que va apuntar que alguns clients van aprofitar per avançar-se i fer les compres de Nadal. En canvi, la Carme, que és farmacèutica, va afirmar que sí que van notar la presència de més turistes, però no un augment de vendes. El sector també es va apuntar al Black Friday i va oferir descomptes d’entre el 10 i el 20 per cent i ofertes en lots de Nadal, tot i que no es va acabar notant gaire en la facturació. “Es compara molt i es fan fotos als preus”, va afirmar. L’Aurora, de Home Gallery, sí que va notar un creixement de les vendes en el sector de l’electrònica i creu que el certamen té recor­regut al Principat.

EL SECTOR ESCALFA MOTORS PER ALA CAMPANYA D'HIVERN

Els hotels del Principat afronten amb optimisme l’inici de la campanya d’hivern. Els establiments estan registrant un nivell elevat de reserves de cara al pont de la Puríssima a Espanya, que enguany serà del 6 al 10 de desembre. Ara va avançar que està previst que els hotels freguin el ple durant aquella setmana i que a causa de la forta demanda els “preus mitjans de venda” estan augmentant. Tot i que el 4 i el 5 no siguin festius a Espanya, el sector espera registrar uns bons índexs d’ocupació. Segons Ara, el nivell de reserves de cara al Nadal segueix la mateixa inèrcia i és elevat.

tracking