Indignació per les obres a l'avinguda Tarragona
Els venedors es queixen de la retirada de la zona de càrrega i descàrrega i de la “manca d’informació” sobre els treballs
La nova fase d’obres a l’avinguda Tarragona, que suposa la continuació de la remodelació que es va començar l’any 2016, es va iniciar ahir. Amb l’operació s’incorporaran 400 metres més de mitjana, situades entre les rotondes dels Marginets i Prada Casadet, i un carril bici a la voravia en sentit nord. Tanmateix, la zona de càrrega i descàrrega es traslladarà als carrers laterals que tenen sortida a l’avinguda, l’aparcament de motos passarà al carrer Esteve Dolsa Pujal i se suprimiran onze places per a cotxes.
Els comerciants de la zona es van mostrar “indignats” davant una obra que, asseguren, els repercuteix de forma “negativa”. Fernand Lievitch, propietari del bar Brotzeit Tarragona ha invertit gairebé 20.000 euros a posar una terrassa coberta que haurà de retirar permanentment per la creació del carril bici. “Això és una estafa, la sola idea que paguin una part proporcional del cost de la terrassa és de justícia. Aquest negoci és la meva vida”, va dir. A les queixes s’hi van afegir les propietàries del bar Manyos, una d’elles, la Gloria Cerquera, va afirmar que, “ningú ens ha avisat que farien obres. Això és injust. Ara què, els repartidors hauran de venir amb les bombones de butà des de l’altra punta del carrer?”. El malestar el compartia Ramon Majoral, propietari d’una botiga de mobles, “la gent ve a comprar aquí expressament perquè tenim la zona de càrrega i descàrrega al davant. El pàrquing que proposen (el del Parc Central) està ocupat la meitat de l’any per fires”. Mari Carmen Cazorla Muñoz, propietària del taller de cotxes, va insistir que desconeixia l’inici de les obres, “no en tenia ni idea! Avui hem vist que tenim tanques al davant i no podem passar. Jo tinc dos guals per entrar i treure cotxes, no sabem si ens els faran treure. Si és així, haurem d’anar a un altre lloc”, va concloure.
Les obres
Els treballs, que tindran un cost total de 167.000 euros, suposaran la incorporació d’una mitjana central amb gespa, d’1,3 metres d’amplada, on es traslladarà la il·luminació de l’avinguda. D’altra banda, la voravia en sentit nord incorporarà un carril bici d’1,25 m d’amplada i una petita mitjana de gespa de 55 cm que separarà el carril bici de la carretera. Les voreres quedaran com ara, però es trauran els fanals per posar-los a la mitjana. Les obres s’aturaran els divendres a la tarda i durant tot els caps de setmana per no entorpir la circulació.
La cònsol major, Conxita Marsol, va declarar que el trànsit no es veurà afectat, ja que es mantindran els quatre carrils, dos en sentit nord i dos en sentit sud. Respecte al nombre d’obres que hi haurà a la parròquia, Marsol va afirmar que “no podíem tenir dues artèries amb obres, per tant fem ara aquesta, que acabarà a l’abril i aleshores comencem les de l’avinguda Meritxell”. Finalment, el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va afegir que s’estan centrant tots els semàfors perquè els vehicles que s’adaptin a la velocitat de la via es trobin els semàfors en verd, i si no ho fan, es posaran en vermell.
A MARSOL "NO LI CONSTA" CAP QUEIXA DELS AGENTS DE CIRCULACIÓ
La cònsol major, Conxita Marsol, va aprofitar la presentació de l’inici de les obres de l’avinguda Tarragona per parlar del servei de circulació. Tal com va publicar el Diari, fonts consultades asseguren que hi ha força malestar entre la plantilla per la manca de personal que tenen i les constants baixes que hi ha. Marsol va confirmar que el 30% de la plantilla es troba de baixa, “tenim 14 agents de baixa de 82, és molt”, però va assegurar que desconeix les “queixes” del servei de circulació, “no em consta que hi hagi malestar entre els agents però hi ha gent a qui li costa acceptar els canvis”, va dir. La cònsol va afegir que aquest any contractaran dues persones noves, ja que “hi ha èpoques que és un problema perquè Andorra la Vella és una parròquia complicada, fem torns de matí, tarda i nit i això fa que necessitem més plantilla”.
Finalment, la dirigent considera que els agents han d’estar a les cruïlles, ja que segons el seu parer, els agents “són molt més eficaços que els semàfors per coordinar el trànsit” i va assegurar que en els encreuaments perillosos, “com el de la baixada del Molí”, els treballadors disposen de relleus cada dues o tres hores.