L'oposició carrega contra la licitació en quatre lots de les obres de l'avinguda Meritxell
Els treballs es dividiran en quatre lots i les empreses guanyadores només podran optar-ne a un, fet que segons l’oposició “atempta contra el principi de competència”
La minoria va criticar amb duresa el sistema de licitació dels quatre lots en els quals es dividiran els treballs d’embelliment de la primera fase de l’avinguda Meritxell, que va presentar ahir la cònsol major, Conxita Marsol, en una sessió extraordinària del consell de comú, i per això van votar en contra del projecte. Malgrat que ella mateixa va reconèixer que era un “sistema atípic”, el fet que les empreses a qui s’adjudiqui un dels trams no puguin participar en la licitació de la resta “pot generar corrupteles perquè permetria a les constructores, que no tenen un pèl de ximples, pactar un preu i fer que les obres acabin costant molt més”, va dir el conseller de Ld’A+I Víctor Pintos. Per la consellera del PS+I Lídia Samarra, aquesta decisió “atempta contra el principi de competència entre les empreses i encarirà l’obra perquè impossibilitarà que lluitin entre si i presentin el preu més baix”. Marsol va negar les acusacions i va dir que, segons els estudis que han realitzat, aquest sistema “permetrà fer les obres en els quatre mesos en què les hem plantejat”, ja que totes les empreses treballaran alhora i “a diferència del senyor Pintos confio en les constructores del país i en la seva professionalitat”. A més, “parlar de corrupteles em sembla molt greu”, va indicar.
La cònsol va explicar que les obres de Meritxell es realitzaran entre el 3 d’abril i el 3 d’agost, i per assegurar que no s’allarguin es permetrà que les constructores treballin de dilluns a diumenge de vuit del matí a deu de la nit. A més, la cònsol va destacar que “s’imposaran severes sancions en cas de no complir els terminis establerts”, que seran d’entre 7.000 i 14.000 euros, en funció del lot, ja que no tots valdran el mateix, i que el 8 de març s’adjudicaran els treballs de cada sector. El primer serà el més car, costarà 3,5 milions i són els treballs entre l’avinguda Riberaygua i el carrer Bonaventura Armengol. Durant els quatre mesos que durin les obres es garantirà el pas dels vehicles d’emergències i es parlarà amb els transportistes per indicar-los on se situaran les noves zones de càrrega i descàrrega.
El projecte final preveu que “de moment i perquè no tenim cap altra manera de fer-ho”, la part alta, entre la Rotonda i el carrer de les Canals, seguirà tenint doble sentit de circulació, encara que “la nostra voluntat és que a llarg termini sigui d’un únic sentit”, va dir Marsol. També va informar que la part alta serà de zona de velocitat reduïda a 30 quilòmetres, s’eixamplaran les voravies, el paviment tindrà un gravat per donar més sensació de zona per a vianants i les parades de bus es mantindran a la calçada.
En total, les obres costaran 9 milions d’euros, dels quals 7,5 és es destinaran a la primera fase. Marsol va explicar que el projecte tindrà el segell Regenera de sostenibilitat i protecció del medi ambient, i que això els permetrà accedir a un sistema de crèdit bancari especial que els permet demanar fins al 80% del total, amb un interès fix a deu anys, que els suposarà 3.000 euros.
Entre el 15 el 28 de febrer es farà una exposició pública del projecte al Centre de Congressos i els tècnics respondran a les preguntes de la ciutadania.