Naturlandia rep 36.238 visitants a l'hivern i iguala les xifres del passat

La direcció del parc en fa una valoració positiva malgrat que admet que el mal temps els ha perjudicat en períodes com el Carnaval

Naturlandia rep 36.238 visitants a l'hivern i iguala les xifres del passatNaturlandia

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Naturlandia ha tancat l’hivern amb 36.238 visitants, una mitjana de 370 usuaris diaris que tal com va exposar la responsable comercial del parc, Vicky Grau, és pràcticament la mateixa que es va assolir la campanya passada. I és que, tal com va dir Grau, és el primer cop que es pot fer una comparativa gairebé completa entre les dues campanyes perquè el calendari de funcionament del parc decidit per tal de contenir la despesa, amb dos dies setmanals de tancament, està vigent des del gener de l’any passat. La valoració que es fa de la campanya, que va acabar el 2 d’abril passat, dilluns de Pasqua, “és positiva vist l’hivern que hem tingut”, va assenyalar Grau. Un període marcat per condicions meteorològiques que no sempre han estat favorables però que, al seu torn, han permès al parc oferir les activitats de neu sense interrupció.

“Per un costat hem tingut una bona temporada de neu, des de l’obertura fins al tancament els 15 quilòmetres de pistes han estat oberts i les activitats de raquetes i de motos de neu han estat operatives durant tota la temporada. Pràcticament no han fet falta els canons”, va assenyalar la responsable comercial del parc. Però, per contra, alguns dies de temporal han incidit negativament en l’activitat de les instal·lacions i l’operativa del Tobotronc. Des del parc es va destacar especialment el període de Carnaval, un dels forts de la campanya. “Vam arribar a tenir temperatures de quinze sota zero i fer activitats a l’exterior no era agradable”, va indicar. Així que el resultat del període va ser inferior al de la temporada passada.

Els pics

Quant a la resta de períodes forts de la temporada, el balanç és desigual. D’un costat, es va arrencar amb força amb un pont de la Puríssima en què es van incrementar els clients un 17% respecte a l’any anterior. Per Nadal el balanç va ser equiparable al de la campanya 2016-2017 malgrat que, tal com van assenyalar des del parc, es van registrar dos dies de mal temps que també van perjudicar les activitats. A més, el dia de Cap d’Any es va assolir un pic destacat de visitants amb 1.100 usuaris que van passar per les instal·lacions.

L’última cita important de la temporada, la Setmana Santa, en canvi, ha acabat pitjor que l’any passat. La direcció del parc ho atribueix a les dates en les quals s’ha celebrat. “Si cau al març acostumem a tenir menys visitants que si és a l’abril”, va remarcar Grau, que hi va afegir que les òptimes condicions de neu de les estacions d’esquí alpí han restat clients al parc. La caiguda de visitants ha estat del 10%. El que no va oferir Naturlandia són dades relatives a la facturació del període hivernal.

El comportament del client

El client del parc és majoritàriament espanyol i especialment “de proximitat, de la banda catalana”, i el que contracta és l’entrada única. El Tobotronc segueix sent l’atracció estrella també a l’hivern seguit per les motos de neu, el parc d’animals i qui adquireix el forfet d’esquí. Quant al comportament de l’usuari, també s’han constatat “les nombroses” reserves de darrera hora en períodes vacacionals que tenen com a conseqüència la variabilitat en funció de la meteorologia. Tanmateix, Grau també va valorar positivament l’increment del 8,8% en l’esquí escolar i grups escolars.

Des del 3 d’abril Naturlandia està en parada tècnica i reprendrà les activitats el 28 d’abril amb la incògnita a hores d’ara de quines podrà oferir a la cota 2.000 a conseqüència de la gran acumulació de neu. “Els buguis ho dubtem, dependrà del desgel”, va explicar la responsable comercial.

tracking