La nova direcció del Col·legi del Pirineu no descarta una futura ampliació
El centre educatiu situat a l’Aldosa té 310 alumnes i una plantilla de 74 treballadors
El Col·legi del Pirineu, actualment l’Agora International School Andorra, el centre educatiu situat a l’Aldosa massanenca, té 310 alumnes i una plantilla de 74 treballadors, entre personal docent i no docent. La vocació dels nous responsables de l’escola és fer-la créixer i “tenint en compte que l’escola no està lluny de la seva capacitat màxima, és probable que en el futur el centre s’hagi d’ampliar per poder donar resposta a la incorporació de nou alumnat”, assenyala Vicenç Gandol, director general de NACE Schools Espanya i Andorra, el grup al qual s’ha integrat el centre massanenc.
Un dels objectius dels nous gestors de l’escola és que el nou programa pedagògic enfocat a una major internacionalització atregui “totes les famílies estrangeres que vulguin traslladar-se des d’altres països, i cerquin una proposta educativa de qualitat i amb les garanties d’un currículum internacional reconegut i que treballa a través de metodologies modernes”.
Aquest nou rumb també tindrà incidència en la plantilla. Gandol va assenyalar que “el gruix de la plantilla es manté perquè la qualitat del professorat és molt bona”, però va indicar que a partir del setembre s’hi sumarà nou professorat “amb un perfil molt més internacional”.
Aterratge l’octubre passat
L’arribada de NACE es va conèixer l’octubre passat. Durant aquests mesos, manifesta Gandol, s’han centrat a conèixer la realitat de l’escola, s’han reunit amb els pares que ho han sol·licitat i han realitzat una auditoria educativa. Fruit de tot plegat és el pla d’acció que es va presentar a les famílies fa un dies i que també tenen previst exposar en una reunió pública.
El nou projecte eductiu se centra en quatre aspectes, va citar el director general del grup per Espanya i Andorra: la redefinició del programa lingüístic que té com a objectiu que els alumnes dominin català, castellà, francès i anglès, les quatre llengües vehiculars de l’escola, i implantar el currículum del batxillerat internacional al llarg de tots els cicles de manera que els alumnes puguin acabar accedint “a les millors universitats del món”.
Els altres dos aspectes del projecte educatiu són potenciar la mobilitat d’alumnes i professors, i per això hi haurà programes d’intercanvi amb escoles internacionals i estades a l’estranger que poden arribar a ser del curs complet en dues escoles NACE d’Anglaterra, i, finalment, fomentar aquesta internacionalització en qüestions del dia a dia com retolar en diferents idiomes, comunicar-se amb les famílies i a la pàgina web en les quatre llengües vehiculars del centre o fer menús internacionals al menjador.
Gandol va assegurar que la rebuda que han tingut per part de les famílies ha estat satisfactòria. “Totes les famílies de l’escola viuen amb il·lusió aquesta nova etapa”, va afirmar.
Quant a la inversió en mitjans, el responsable de l’Agora International School Andorra no va citar cap xifra econòmica, però va indicar que s’han plantejat diverses accions de millora que preveuen des de la cobertura de les necessitats tecnològiques de l’escola per tal de posar en marxa els nous programes pedagògics fins a qüestions de millora dels espais. En concret, als patis, el poliesportiu, la biblioteca, els laboratoris o la teulada.
Vicenç Gandol també va indicar que projecten “una inversió molt important per instal·lar plaques solars”.