Reportatge

Oportunitats de primavera

Sant Julià de Lòria acull la Fira del vehicle d’ocasió amb l’arribada del bon temps després que les dues últimes edicions se celebressin al novembre. Sis concessionaris exposen fins avui una vuitantena de cotxes amb preus que van des dels 10.000 euros fins als 40.000.

Oportunitats de primaveraE. R.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Una vuitantena de vehicles d’ocasió estan presents a la Fira del vehicle d’ocasió (Fiveco) de Sant Julià de Lòria, que recupera el certamen de la primavera, tal com s’havia fet anys anteriors. Malgrat que la pluja va amenaçar durant unes hores de caure a l’aparcament del Prat Nou, els ciutadans es van acostar a la parròquia per fer una ullada als vehicles. És el cas del Carlos Gaspar, que explicava que havia vingut “per veure com està el mercat”. Tot i que en principi hi volia comprar, els preus no el van acabar de convèncer.

El coordinador de la multiplataforma de compravenda de cotxes Motoraldia, Marc Zorzano, explicava que la forquilla de preus va des dels 10.000 euros fins als 40.000. “Pots trobar una mica de tot, des de cotxes d’ocasió de primer preu fins a models seminous i de quilòmetre zero d’altes prestacions”, deia Zorzano, que creu que el sector torna a veure la llum després de la crisi econòmica. “Hem constatat que hi ha hagut una recuperació general i això implica que el sector del vehicle d’ocasió està revifant”, afirmava Zorzano, que opina que ara pot ser un bon moment per als venedors per dos motius. El primer, perquè a causa dels estralls de la crisi, “la gent ha aguantat el cotxe”, cosa que alhora ha provocat que el parc automobilístic necessiti renovar-se. El segon, perquè “hi ha optimisme i ganes de comprar”, segons el coordinador de Motoraldia.

Zorzano també va destacar que el Principat és un indret que afavoreix el mercat dels vehicles d’ocasió. “Avui en dia Andorra té la particularitat que té un parc de cotxes d’ocasió molt interessant, amb pocs quilòmetres, i et pots estalviar el 30% respecte a un cotxe nou amb poc quilometratge”, assegurava. Un fet que afavoreix que els comptaquilòmetres dels cotxes no registrin gaires quilòmetres és el fet que els trajectes dins del país són curts.

Per la seva banda, la consellera de Turisme, Meritxell Teruel, explicava que l’objectiu és repetir el certamen a la primavera els pròxims anys si l’afluència de públic és bona. “Si veiem que funciona, continuarem per aquí”, deia la representant, que de la mateixa manera que Zorzano, posava en relleu que el certamen automobilístic coincidís amb la ruta de la tapa. “Vam provar de fer-ho aprofitant que fem la ruta de la tapa per portar gent a Sant Julià”, deia Teruel, que recordava que les dues edicions anteriors de la Fiveco s’havien fet al mes de novembre.

Enguany, hi són presents sis concessionaris. Si l’edició funciona i l’any que ve se n’organitza una altra, Marc Zorzano confia que hi haurà més venedors. “Diferents professionals no han pogut venir perquè era la primera edició i ha sigut feixuc”, reconeixia. Amb tot, considerava que la primavera pot ser una data idònia de cara als pròxims anys, ja que “la gent és quan té més ganes de passejar”.

VEHICLES ELÈCTRICS

D’altra banda, Teruel explicava que al certamen encara no hi ha una presència destacada de vehicles elèctrics, un aspecte que de cara als pròxims anys s’espera potenciar. En aquest sentit, el ministre d’Economia i Competitivitat, Gilbert Saboya, reconeixia que “el mercat és molt jove per tenir vehicles de segona mà d’aquest tipus, però és una tendència que es consolidarà”. Saboya va destacar que hi ha “una tendència de penetració important i capdavantera a nivell europeu de propulsió del vehicle elèctric a Andorra”, cosa que segons el ministre es demostra amb polítiques com ara la instal·lació de carregadors per a aquest tipus de vehicles i pels ajuts del programa engega. La Fiveco, que es tancarà avui, coincideix amb la desena edició de la ruta de la tapa, que també clourà avui amb diverses activitats, espectacles i tallers.

tracking