Marsol aposta per atreure fires relacionades amb el sector al museu de la bicicleta
La cònsol remarca que són esdeveniments que mouen molta gent i que el centre ha de ser un espai amb l’última tecnologia
La cònsol d’Andorra la Vella preveu que el futur museu de la bicicleta sigui un espai que barregi els models de col·lecció i d’última tecnologia “perquè la gent vagi allà i vegi molt, no vegi només bicicletes, que hi vagi per moltes més coses, com un punt de trobada per veure el Tour”, esmenta com a exemple. Conxita Marsol assegura que en aquesta línia seria interessant que el centre serveixi per atreure “grans fires de bicicletes que hi ha i que mouen molta gent, potser podem apostar per aquí i treballar en aquesta línia, i potser no s’ha de cremar tot el primer dia; anem fent, però el concepte hauria de ser així”, comenta a la ràdio del Diari.
La mandatària apunta que el projecte, que s’ubicarà a dues sales de l’edifici comunal de la plaça Lídia Armengol, no té per què fer-se complet des del principi, sinó que es pot fer per fases i anar incorporant activitats, i remarca que “crec que hem de ser ambiciosos i no fer coses simples, per coses simples la gent no es mou, busca coses diferents, innovadores, i hem d’aconseguir-ho dins de les nostres capacitats”. La previsió és que el museu “l’any que ve hauria de començar a ser una realitat”, indica Conxita Marsol, tot i que precisa que dependrà del projecte que s’acabi planificant, que el comú té clar però que s’ha de trobar la persona que el dissenyi. Per ara la corporació manté converses amb la família Riberaygua, que cedirà unes 300 bicicletes de col·lecció del 1860 i el 1950 per al museu, per perfilar la idea del que es farà i poder encarregar aquest any el projecte per dotar-lo de la partida necessària al pressupost de l’exercici vinent.
Pendents del disseny
La cònsol recalca que la clau és trobar la persona que “entengui el que volem i que adapti aquest espai a aquest tipus d’activitat”, i assenyala que no s’han fixat en cap model per al projecte, tot i que “sembla que a Holanda hi ha alguna cosa i potser l’anirem a veure, i si no hi estem treballant i serem innovadors, però entenem que avui dia hem d’anar a aquest tipus”. I el que ha de contemplar el projecte és que hi hagi un museu, “però no un museu tradicional, convencional, per mirar les bicicletes, que són espectaculars i és una de les col·leccions més importants del món, volem que sigui una cosa viva, activa”, destaca Conxita Marsol. Entre les activitats que preveu que aplegui el museu inclou la de “centre de trobada, centre experimental, que hi vinguin a fer demostracions de noves bicicletes, conferències, que els ciutadans d’Andorra la Vella i del país es trobin allà per fer sortides en bicicleta perquè hi ha un aparcament a sota”.
El punt de partida és que l’espai, d’uns 2.000 metres quadrats dividits en dues plantes (el soterrani i la baixa, en la qual hi ha una part ocupada pel servei de circulació d’Andorra la Vella que no es tocarà) “dona per si sol, té una escala gran, un hall gran”, explica Marsol, i s’adequarà sense una gran inversió per a l’ús que es busca. “De diners en valdrà, tot val diners, primer farem fer el projecte”, però del cost que requeriria la inversió no se’n poden fer previsions fins que es dissenyi el projecte, malgrat que precisa que “el nivell de l’obra ha de ser molt mínim perquè ho volem adaptar a l’espai”. I el que té clar la màxima mandatària de la capital és que “parlarem amb el Govern perquè entenem, si més no jo, que ha de ser un projecte de caràcter nacional i el Govern també hi ha d’apostar d’alguna manera”.