Escaldes-Engordany

El comú prohibirà l'ús de patinets i bicicletes a Carlemany

Calvet apunta que la via està dissenyada perquè hi circulin sol vianants i que la convivència amb aquests vehicles és incompatible

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El comú ha decidit regular l’ús dels patinets elèctrics i de les bicicletes a l’avinguda Carlemany per impedir-ne la circulació. Segons va explicar ahir el cònsol menor, Marc Calvet, la prioritat de la via seran els vianants i no hi haurà espai per a cap tipus de mobilitat que no sigui caminar. “El que volem és evitar que circulin patinets o bicicletes perquè la nostra principal preocupació és el vianant i ells són la màxima prioritat”, va afirmar. Pel cònsol, la convivència d’aquests mitjans de transport amb les persones que es passegen és incompatible perquè “poden provocar accidents i per tant, no els hem deixat cap espai”. En aquest sentit, Calvet es va mostrar convençut que és la millor solució, perquè “si haguéssim hagut de reservar espais o carrils per a bicicletes, patinets, cotxes, etc., no tindríem l’avinguda que volem”, va indicar.

El cònsol va dir que aquest ordenament es començarà a redactar “els pròxims mesos” i que permetrà resoldre una situació que ara mateix no té una regulació específica. Des de la corporació s’explica que només està regulat l’ús del monopatí a través d’una ordinació de l’any 1991, la qual prohibeix el seu ús a tota la parròquia, excepte a les zones habilitades. Paral·lelament, les bicicletes estan regulades pel codi de circulació, que també en prohibeix l’ús a les voreres, però no hi ha regulació específica, i és freqüent veure-les a totes les vies, així com també els patinets elèctrics, sobre els quals, evidentment, no hi ha cap ordenament.

Les obres, a bon ritme

El cònsol menor va fer balanç de l’estat de les obres a l’avinguda Carlemany després dels primers quatre mesos de treballs. Segons va dir, els treballs avancen al ritme establert i tal com preveia la primera part del projecte, des de l’avinguda de les Escoles fins a la plaça Coprínceps, ja estan “pràcticament finalitzades” i només queda “instal·lar el mobiliari urbà i acabar amb els petits detalls finals”. Calvet també va explicar que aquest primer tram de treballs s’ha ampliat fins al carrer Isabelle Sandy i que es va fer per temes logístics. “Vam decidir avançar feina i acabar abans de Nadal. A més, també volíem deixar neta aquesta zona, que és d’entrada i de sortida per als cotxes que tenen accessos als aparcaments de l’avinguda”.

El mobiliari urbà no s’instal·larà fins que estiguin totes les obres acabades, “ja que la idea és posar-ho tot al mateix moment i que no es vegi un embelliment per trams”, va indicar Calvet, però sí que “alguns bancs es començaran a instal·lar a l’agost”. A més, hi haurà arbres amb herba i alguna jardinera. Un altre punt que es regularà seran les terrasses on es voldrà donar sensació d’uniformitat però es descarta que sigui el mateix model que va aprovar el comú d’Andorra la Vella per a les de l’avinguda Meritxell.

Finalment, el cònsol menor tampoc valora la possibilitat de modificar el sistema de funcionament dels treballs, tal com els van demanar els consellers de la minoria, els quals, i segons els havien comentat els comerciants, volien que s’acotessin encara més els trams a fer obres i que no es comencés un de nou fins que estigués acabat l’anterior. Pel cònsol menor, els membres de la minoria “no van en-tendre com funcionava l’obra perquè necessitem espais d’emmagatzematge on guardar les rajoles o el material, i això ha d’estar en algun lloc. A la part baixa funcionarà igual, però allà on es pugui alliberar espai, ho farem per perjudicar-los el mínim possible”.

VIVAND CELEBRA CINC ANYS AMB NOVES PERSPECTIVES DE FUTUR

El cònsol va fer un balanç “molt positiu” dels cinc anys de vida de Vivand, un projecte que com recordava “ens va generar crítiques molt dures, set recursos i alguna querella. Va ser una decisió molt dura però totalment encertada”. Calvet defensava que “era bo per a tothom; per als comerços, per a les persones i perquè tinguessin nous espais diferents per gaudir d’Andorra, i ho vam aconseguir”, i afegia que “segur que encara hi deu haver alguna persona que encara considera que va ser una mala decisió”. Sobre el futur de l’eix, el cònsol es va mostrar convençut que seguirà evolucionant “gràcies a l’obertura del Fener o amb els projectes del Clot d’Emprivat”, però va insistir que “tard o d’hora, estic segur, que hi haurà un giny turístic que el connecti amb l’avinguda Meritxell”.

El comú prohibirà l'ús de patinets i bicicletes a Carlemany

El comú prohibirà l'ús de patinets i bicicletes a Carlemany

tracking