El comú proposa oferir concerts als hotels per atreure més turistes
La corporació es compromet a finançar els recitals i que a canvi els propietaris ofereixin una tassa de xocolata als clients
El comú va presentar una sèrie de propostes a l’Associació d’Hotelers i Comerciants d’Ordino (AHCO) per dinamitzar la parròquia i atreure l’interès dels turistes perquè es desplacin fins a la vall del nord, i que quan hi siguin es quedin i la coneguin més a fons. Una de les propostes que els van fer va ser la de programar concerts gratuïts als hotels a canvi que ofereixin una xocolata calenta. “És una proposta simpàtica i amable, si es vol, que busca donar un al·licient al turista o a l’esquiador perquè es quedi a la parròquia. A més, com que la idea és fer-ho durant la temporada d’hivern, creiem que els cauria molt bé”, va indicar el president, Joan Núñez. Aquests concerts, que serien a la tarda, els finançaria el comú i els responsables de l’establiment “només haurien de tenir el detall amb els assistents”.
Els comerciants van rebre amb bons ulls la proposta i des de l’AHCO començaran a buscar els hotels que hi vulguin col·laborar i també treballaran amb el comú per establir un calendari adequat. “És una proposta que vam trobar molt assenyada i que ens permetrà que les persones que baixin de les pistes vegin que tenim molt per oferir.”
La mateixa associació també va debatre unes propostes internes en aquesta línia i la primera seria establir un calendari d’activitats conjunt amb la corporació, per poder crear sinergies i aprofitar-se mútuament dels actes que s’hi facin. “Aquí busquem anar a l’una amb el comú i que si es fa una activitat important nosaltres puguem oferir alguna cosa que hi vagi en consonància, com ja fem amb els menús especials de la Candela o per l’Ultra Trail”. Núñez recorda que “fins ara el comú fa les activitats, per una banda, i els comerços, per l’altra, i nosaltres volem ser el nexe d’unió entre les dues parts”, hi va afegir.
Per altra banda, es vol demanar una reunió amb Andorra Turisme per donar-se a conèixer, ja que l’AHCO va néixer fa menys de mig any, i que sàpiguen que estan oberts a col·laborar en el que calgui. “Andorra Turisme és el gran element que concentra l’oferta ludicocultural del país i si ens coneixen una mica més veuran que aquí tenim molt a oferir”. A més, demanen que “lideri” un programa similar al 7 dies = 7 parròquies, que es va crear fa un temps i que promocionava els actes que es feien arreu del país. “Va ser una iniciativa que va funcionar uns anys i que voldríem recuperar perquè els turistes coneguin tot el que cada parròquia pot oferir. A nosaltres ens beneficiaria molt, ja que som la petita gran desconeguda del país”. També es proposa crear el perfum d’Ordino i un segell de qualitat per als establiments i comerços.
Des de l’Associació es pensa que aquestes propostes “només són idees per revitalitzar una parròquia que encara no s’ha adaptat al canvi del perfil del turista que ens arriba avui”, va finalitzar.