Pal-Arinsal facturarà un 25% més aquest estiu

La corporació confia superar els 120.000 visitants que van passar per l’estació la mateixa època de l’any passat

Pal-Arinsal facturarà un 25% més aquest estiuARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’estació de Vallnord Pal-Arinsal preveu vendre un 25% més d’entrades aquest estiu respecte al de l’any passat. Així ho explica el cònsol major de la Massana, David Baró, que és optimista de cara al balanç que farà l’espai aquests mesos de bonança gràcies al Bike Park i a les activitats destinades a les famílies. L’any passat, l’estació va tancar la temporada d’estiu amb 120.000 visitants, cosa que ja va suposar un augment del 30% de les vendes respecte a l’any 2016.

Etiquetes:

“L’aposta continua sent la mateixa, que és de créixer amb serveis i fer una aposta per l’estiu i lògicament per l’hivern”, remarca Baró, que no amaga el seu desig que la facturació d’estiu representi el 10% dels ingressos que es generen anualment. “La idea és poder arribar-hi. Ens costa, no perquè a l’estiu no es creixi, sinó perquè també es creix a l’hivern”, destaca Baró, que al mateix temps assegura que si no s’aconsegueix aquesta fita “també és una bona notícia” perquè això vol dir que “a l’hivern es va creixent”.

Baró posa com a exemple els dies 13 i 14 d’agost, en què el nombre de tiquets venuts va ser un 40% superior respecte als mateixos dies de l’any passat. Al mateix temps, el cònsol major massanenc treu pit de la gestió que s’ha fet de l’estació, que en set anys ha passat de facturar anualment 12 milions d’euros a un total de 18 milions. “Hi ha hagut un creixement en molt pocs anys”, diu el representant, que es mostra satisfet per poder tancar els comptes amb beneficis.

El cònsol major de la Massana explica que d’aquí a unes dues setmanes se celebrarà un consell d’administració de Vallnord per fer una anàlisi més profunda de les xifres. “Veurem les dades de l’agost, que està sent bo, i del juliol, que també ho va ser”, recalca Baró, que considera que esdeveniments com ara la Copa del Món de BTT va permetre “atreure molta gent”.

Amb tot, el polític recorda que la campanya d’estiu no s’ha acabat i que encara quedarà tot el mes de setembre i els caps de setmana de l’octubre. “Això continua”, diu Baró, que també afirma que s’està esperant la temporada d’hivern, per a la qual s’han fet moltes inversions. “A l’estació s’han invertit uns 5 milions d’euros amb la neu de cultiu o l’eixamplament de les pistes”, recorda el cònsol, que afegeix que la temporada passada es va fer el nou edifici de la Botella. Baró també va afirmar que el sector hoteler de la parròquia està “satisfet”, ja que la bona afluència de visitants a l’estació també afavoreix que alguns pernoctin al país.

LA DINAMITZACIÓ AVANÇA

Per beneficiar el sector turístic, Baró també ressalta que per a la parròquia és molt important tirar endavant amb el pla de dinamització de cara als pròxims deu anys. Una de les accions que es duran a terme aviat serà la de l’embelliment del carrer Major, per al qual es farà un concurs d’idees. A més, també es vol instaurar una nova entrada al Parc Natural del Comapedrosa. Segons explica Baró, ja s’han començat a fer entrevistes amb agents privats, hotelers i més empresaris per copsar les seves impressions. L’objectiu és que els difents actors s’hi involucrin. “Amb el que el sector privat també haurà pogut constatar més la part política i el públic en general, entre tots hem de poder bastir les accions de cara als pròxims 10 anys”, diu Baró.

tracking