Jordi Torres aposta pels comerços de proximitat amb identitat pròpia

El cònsol major reconeix que “és molt complicat lluitar” contra les avingudes Carlemany i Meritxell, i apunta cap a l’especialització comercial

Jordi Torres aposta pels comerços de proximitat amb identitat pròpiaARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Dinamitzar una zona propera a l’eix comercial d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany és un dels problemes amb els quals s’ha trobat l’administració d’Encamp durant aquesta legislatura. Així ho va reconèixer el cònsol major, Jordi Torres, que va destacar les dificultat de competir amb les avingudes Meritxell i Carlemany.

Etiquetes:

“El problema que tenim és que ens és molt complicat lluitar contra l’eix comercial per excel·lència d’Andorra”, va afirmar. En concret, Torres va explicar que el comerç “similar” al que domina l’eix central i que vol instal·lar-se a Encamp “realment té dificultats per sobreviure”.

Precisament per aquest motiu, el mandatari encampadà va argumentar que s’està treballant en l’aposta per “un altre tipus de comerç”. “Comerç de proximitat, de productes especialitzats i sobretot empreses de serveis”, hi va afegir. En aquest sentit, Jordi Torres va avançar que la corporació local està redactant, juntament amb tots els grups del comú, un pla de dinamització econòmica, “tant d’Encamp com del Pas de la Casa”, amb l’objectiu “de mirar quin tipus d’activitat és la que ens convé per poder tenir més moviment”.

Pel que fa al funcionament dels establiments de la parròquia durant els mesos d’estiu, el cònsol major va recordar que “hi ha èpoques més bones i més dolentes”, i va recordar que l’afluència de turistes que visiten el Principat en temps de neu afavoreix els comerços.

Potenciar l’estiu i la natura

De fet, Jordi Torres va posar en relleu que s’han “de fer esforços al mes de juliol i potser fins a mitjan setembre per mirar d’arrossegar el turista cap al nostre país”. En aquest sentit, el màxim mandatari d’Encamp va recordar que l’ar­ribada de visitants “afluixa” a la tardor i a la primavera “perquè no tenim l’allau de turistes de l’hivern i després a l’estiu es torna a reactivar”.

El cònsol va apuntar que totes les administracions parroquials estan treballant en aquesta direcció i va parar atenció sobre l’oferta centrada en les activitats de natura. “Sobretot [s’ha de treballar] en tot allò que és el producte natural”, va assenyalar.

Competència als Pirineus

No obstant això, Torres va voler remarcar que “en aquest cas la competència és molt àmplia perquè tot el Pirineu té aquest producte i ja hi ha zones que l’estan venent des de fa molt de temps”, si bé va congratular-se perquè “la feina que s’està fent fins ara és molt bona” i va encoratjar la resta de comuns del país a “continuar en aquest sentit”.

TORRES VOL COMPLIR TOT EL PROGRAMA

El cònsol major d’Encamp va manifestar que la seva voluntat és complir tots els compromisos amb els quals va concórrer a les darreres eleccions comunals i va referir-se als projectes que encara té pendents. En concret, Jordi Torres va recordar que la reforma de les avingudes Joan Martí i François Mitterrand està en espera de rebre el projecte definitiu de l’arquitecte que va guanyar el concurs d’idees. El mandatari va recordar que els treballs a la guarderia del Pas de la Casa estan en marxa i va reconèixer que encara falta per desenvolupar l’última fase del passeig de Mojácar.

tracking