Circulació

El Govern no preveu construir la rotonda del Punt de Trobada durant el 2019

El pla s’està estudiant per conèixer-ne la viabilitat però la decisió la prendrà el pròxim executiu

El Govern no preveu construir la rotonda del Punt de Trobada durant el 2019ARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El Govern no construirà la rotonda del Punt de Trobada en l’exercici del 2019. El pla està en fase d’estudi per conèixer-ne la viabilitat i el nou executiu sortint de les eleccions generals serà l’encar­regat de decidir si segueix endavant. La rotonda es planteja a l’altura de la Borda Sabater, a uns 100 metres del centre comercial E.Leclerc Punt de Trobada, tot i que els treballadors ja van anunciar que no la veien amb bons ulls, ja que volen que sigui tot just davant del recinte per evitar les cues abans de canviar el sentit de la marxa.

Segons l’executiu, la rotonda no es pot construir davant del Punt de Trobada per una impossibilitat de concepte i d’espai, ja que els límits d’edificació de la carretera davant del Punt de Trobada estan consolidats i, segons el director d’Ordenament Territorial, Manuel Riera, “no es pot eixamplar la carretera per fer una rotonda suficientment gran per absorbir la intensitat del trànsit i que compleixi les mesures de seguretat”. “Mai el Govern farà una inversió pública per beneficiar únicament un agent privat i, a més, no hi ha espai per eixamplar la carretera per poder fer una rotonda suficientment gran perquè no sigui perillosa”, conclou Riera, que assegura que el Govern “fa temps que té al cap una operació a llarg termini per planificar aquesta rotonda i donar connexió futura als ter­renys que estan a l’altra banda del riu, que tenen molt potencial urbanístic i poden arribar a ser susceptibles d’acollir el gran centre logístic de mercaderies d’entrada a Andorra, o un altre ús urbanístic d’extensió considerable”. Aquesta idea sempre s’havia considerat a llarg termini però les demandes dels treballadors i de la direcció va induir l’executiu a analitzar-ne la conveniència i accelerar-ne els estudis previs.

La construcció permetria fer el canvi de sentit gairebé un quilòmetre abans que en la disposició actual. “Des del punt de vista de la congestió viària, aquesta rotonda afavoriria el moviment més greu que es considera, el canvi de sentit en direcció nord, i a la vegada pot arribar a ser un element important cap a uns terrenys que poden jugar un paper important logístic a escala nacional”, assegura el director d’Ordenament Territorial. Si es conclou la seva viabilitat, l’executiu haurà de modificar el pla sectorial de noves infraestructures viàries, que ha de comptar amb el beneplàcit del comú de Sant Julià de Lòria.

tracking