mobilitat
Cicland tanca l'any amb un centenar d'abonats
Els responsables de l’empresa celebren haver assolit aquesta xifra i recorden que al setembre hi havia 18 usuaris registrats
El servei de bicicletes elèctriques compartides del Principat, Cicland, tancarà l’any amb gairebé un centenar d’abonats. Així ho ha explicat el gerent de l’empresa, Erik Fraissinet, que concreta que actualment hi ha 97 usuaris registrats. Una xifra que suposa un increment considerable respecte al nombre d’abonats que hi havia en el moment que Cicland va començar a cobrar per l’ús de les bicicletes, a principi de setembre d’enguany. Llavors, el servei va començar amb 18 abonats de pagament. D’aquesta manera, Cicland ha aconseguit guanyar un total de 79 usuaris en quatre mesos. “Estem contents, ja que cal tenir en compte que ens agafa en temporada baixa per a nosaltres pel fred”, valora Fraissinet en declaracions al Diari.
En paral·lel, cal destacar el fet que el servei de bicicletes compartides ha aconseguit superar els 86 usuaris que es van registrar durant el període de prova, en què el seu ús era gratuït i “quan hi va haver molta gent interessada”.
La majoria, ús anual
Pel que fa a la tarifa que paguen els abonats actuals, Fraissinet apunta que n’hi ha 62 que fan ús del forfet anual de 76,5 euros, així com 14 que paguen el forfet de 25 viatges per 30 euros. La resta d’abonats, 21, han accedit a Cicland a través de les tarifes d’ús puntual. “Un ús puntual és que mentre tinguis la garantia activa pots utilitzar el servei les vegades que vulguis, però pagant cada viatge”, comenta el gerent. En aquest sentit, Fraissinet assenyala que la destinació i la sortida d’aquests viatges ha estat “majoritàriament” les parròquies centrals del Principat, així com Sant Julià de Lòria. Precisament, Erik Fraissinet apunta que, segones les últimes dades de les quals disposa l’empresa, s’han fet un total de 2.822 viatges des de l’1 de setembre. Específicament, hi va afegir, l’estació més utilitzada a hores d’ara és la ubicada a tocar de l’estació d’autobusos d’Andorra la Vella, seguida de la parada de la plaça de la Rotonda, també a la capital.
A més, Fraissinet destaca l’ús de l’estació situada a l’avinguda Fiter i Rossell amb el carrer dels Escalls d’Escaldes-Engordany. Justament, Fraissinet avança que “de moment” Cicland no té voluntat d’ampliar el nombre de parades a les parròquies centrals. Amb referència a l’anunci que l’empresa va realitzar fa un parell de mesos per afegir estacions a la zona alta del país, Erik Fraissinet confirma que a hores d’ara ho estan “estudiant”, especialment a la Massana i a Ordino, on “sí que hi ha hagut activitat” en comparació amb Canillo o Encamp. Segons el responsable de l’empresa, els trajectes que fan els usuaris de Cicland tenen una durada mitjana d’uns 11 minuts i es concentren a primera hora del matí, així com al vespre i a la matinada, quan no hi ha bus. “És a dir, és un horari d’oficina”, manifesta Erik Fraissinet, al temps que indica que “la majoria de viatges dels abonats anuals agafen les bicicletes per anar a treballar i després tornar a casa”.
En relació amb el perfil dominant dels clients de Cicland, el gerent de l’empresa de bicicletes posa en relleu que “hi ha una mica més d’homes que de dones”, i que els usuaris tenen “entre 30 i 40 anys, tot i que n’hi ha algun de més jove”.
Nou preu per a les famílies
Finalment, quant a la possibilitat de reduir el preu dels abonaments, Erik Fraissinet manifesta que “mantenim els preus”, si bé posa l’accent en el fet que Cicland està “preparant tarifes diferents per a les famílies”. “Perquè no hagin de pagar tots el mateix preu”, justifica.