L'assistència al Saló de la infància puja un 3% enguany
Els tornejos de videojocs i els simuladors, les activitats preferides dels nens
La vint-i-setena edició del Saló de la infància, que s’ha celebrat a Encamp i al Pas de la Casa, ha tancat amb la visita de 7.244 infants, xifra que representa un augment del 3% respecte a l’any anterior. Pel primer van passar 6.488 infants (+3,5%), mentre que pel segon ho van fer 756 (+2%). Des del comú en fan una valoració molt positiva i ho atribueixen a una bona campanya de comunicació i publicitat. “Vam fer una molt bona feina en aquest sentit i crec que aquest ha estat l’èxit d’aquesta edició, més que no pas altres explicacions com la manca de neu, per exemple, ja que el saló obria a les tardes quan les pistes estan tancades”, afirma el cap d’Esports, Ignasi Vinós.
Les dates de més afluència van ser el 28 i 29 de desembre a Encamp, on van passar 1.359 i 1.335 persones, respectivament, i al Pas els dies 2 i 3 de gener van ser els que van reunir més joves i infants, amb 312 i 273, respectivament. Vinós ressalta l’increment de turistes als dos espais, però al del Pas es va notar més. “N’han vingut més que altres vegades i, malgrat que no ho tenim xifrat exactament, l’augment ha estat força significatiu, especialment al del Pas”.
L’activitat que va tenir més èxit van ser els tornejos de videojocs que organitza la companyia Whatyouplay, responsable de la lliga de videojocs d’Andorra, que va fer les delícies dels infants. També van tenir força èxit els simuladors de Fórmula 1 i de MotoGP i els espectacles amb públic. Els saló es dirigia a infants d’entre 2 i 18 anys i per als més petits es van organitzar tallers a la ludoteca, on interactuaven pares amb fills.