Comerç

Neix The Shopping Mile, marca d'Escaldes i la capital per revifar el comerç

Les associacions de Meritxell, Carlemany i Fener presenten l’entitat que definirà l’estratègia per posicionar-se al món i superar la crisi del sector

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El nou eix central, que engloba les associacions comercials de Meritxell, Carlemany i Boulevard Fener, jugarà la carta de la promoció internacional per aconseguir rellançar les vendes d’un sector en hores baixes. Les tres principals zones per anar de compres van escenificar ahir l’inici de la nova entitat, que sota la marca en anglès The Shopping Mile durà a terme diverses accions estratègiques conjuntes que han de permetre, segons el ministre de Turisme, Francesc Camp, “donar-se a entendre a tot el món”.

“Serà sens dubte la zona de més afluència d’Andorra pel que fa a compres, com el Pas de la Casa”, va afirmar Francesc Camp, que es va mostrar ambiciós a l’hora de proposar que el Principat pugui arribar a ser conegut en el futur com una “zona internacional” de compres “a l’altura” de grans eixos comercials com ara París, Londres o Barcelona. “No hi som però aquesta és l’ambició”, va afirmar Camp, que es va marcar com a objectiu que “qualsevol persona que vagi al món per compres pensi en l’eix comercial”. “Serà un repte difícil d’assolir, però ho aconseguirem amb els anys”, va manifestar.

Les tres associacions, que encara seguiran vigents, s’aixopluguen en una entitat que tindrà finançament públic i privat i on també hi seran presents els comuns de la capital i d’Escaldes i la Cambra de Comerç. Camp va afirmar que el procés d’agrupar les zones comercials més importants, que estava previst al pla estratègic de turisme de compres, “marcarà un abans i un després en l’oferta i en l’impuls comercial”. El ministre de Turisme també va recordar que el nou eix, que englobarà les botigues en un quilòmetre i mig –des de la plaça Rebés fins al final de Vivand–, també permetrà impulsar altres zones comercials com ara l’avinguda Riberaygua, la part alta d’Escaldes-Engordany i el centre històric de la capital.

Camp també va justificar haver escollit el nou nom en anglès atès que és “un idioma internacional pel que fa a compres” i va mostrar-se convençut que serà acceptat per l’opinió pública.

La presidenta del nou eix comercial, Sònia Yebra, que es va marcar com a objectiu incrementar el nombre de socis de l’associació –actualment en té uns 150–, es va mostrar esperançada perquè la nova entitat permeti desenvolupar noves accions per a una part del comerç “que pateix una crisi bastant important”. “És un dia molt important per al sector comercial d’Andorra”, va afirmar Yebra, que es va mostrar esperançada amb els futurs resultats del nou ens. “El turista no entén de parroquialismes ni de fronteres. Avui som un sol espai consolidat”, va afirmar Yebra.

A l’acte de presentació també hi van prendre part les cònsols majors de la capital, Conxita Marsol, i d’Escaldes-Engordany, Trini Marín. Marsol, que va qualificar l’eix central com “el futur”, va afirmar que la nova aposta serà necessària perquè “el comerç sempre ha sigut el pes econòmic del país”. Per la seva banda, Marín va expressar que la nova zona comercial serà una “eina per millorar la cohesió social i econòmica”.

Neix The Shopping Mile, marca d'Escaldes i la capital per revifar el comerç

tracking