Les obres a les avingudes obliguen a suprimir dues parades d'autobús

El comú eliminarà la de la rotonda del Prat de Genil i la de la plaça Sant Miquel

Les obres a les avingudes obliguen a suprimir dues parades d'autobúsCOMÚ

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El comú d’Encamp haurà de suprimir dues parades d’autobús durant les obres a les avingudes Joan Martí i François Mitterrand. Les parades afectades seran la de la rotonda del Prat de Genil i la de la plaça Sant Miquel, les quals quedaran inhabilitades a partir de dilluns, quan es tallarà el trànsit en un tram de l’avinguda Joan Martí. Per tal de reduir l’impacte en les línies regulars de transport públic, el comú habilitarà dues noves parades al carrer Mirador d’Encamp, abans de l’encreuament amb el camí del Tremat, i dues més abans de la rotonda de l’estació de servei Repsol, una a cada banda de la carretera. Els veïns disposaran a partir del 23 d’abril d’un vehicle llançadora que cobrirà el trajecte de l’avinguda François Mitterrand, des de la rotonda de l’estació de Repsol fins a la plaça dels Arínsols. Mentrestant, el Funibús s’encarregarà de donar un servei alternatiu i ampliarà el seu horari de set del matí a nou de la nit. Per informar dels canvis en el trànsit i les parades d’autobús, el comú repartirà un total de 4.500 díptics informatius entre les bústies de la parròquia.

Etiquetes:

La primera part de les actuacions a les avingudes, que durarà fins a la Setmana Santa, ja ha començat amb treballs puntuals com ara la creació de punts de gir i de noves entrades a l’aparcament de Sant Miquel, ja que les actuals es troben al tram afectat per les obres. Així ho va explicar el cònsol major, Jordi Torres, qui va assenyalar que el projecte està dissenyat per millorar el trànsit dels vianants a les vies centrals de la parròquia. Per aconseguir-ho, s’ampliaran les voravies entre tres i cinc metres i es farà “un entorn més agradable”, segons les paraules del cònsol. De fet, tot i que el trànsit de vehicles romandrà igual a les avingudes després de les obres, Torres no descarta transformar-les en vies per a vianants en un futur, però apunta que necessiten vies alternatives per poder fer-ho.

L’arquitecte del projecte, Miquel Mercé, va explicar que l’objectiu d’ampliar les voravies és “humanitzar” aquests espais. Mercé va assenyalar que el fet que existeixi la desviació a Encamp possibilita que a les avingudes Joan Martí i François Mitterrand es pugui donar prioritat al trànsit de vianants. L’arquitecte va esmentar el projecte d’unió d’Escaldes-Engordany amb França que es va engegar fa un segle i com aquest va generar importants canvis a la parròquia d’Encamp, ja que “va crear un nucli on abans n’hi havia varis”. Assegura que aquestes obres no seran tan “traumàtiques” com llavors i assenyala que es portaran a terme “amb la màxima rapidesa” per minimitzar aquesta afectació. També va destacar la tasca de comunicació del comú i que el fet de fer les obres per fases reduirà l’impacte tant per als veïns de la parròquia com per als establiments, que són els que més es podrien veure afectats per trobar-se en plena temporada d’hivern. Així mateix, Mercé va explicar que les obres comportaran la creació d’una galeria que permetrà fer noves actuacions sense haver d’aixecar el paviment.

tracking