El nou 'tobotronc' de Canillo espera atraure 25.000 clients anuals

David Hidalgo calcula que podria arribar a fer entre 180 i 200 viatges en dies de màxima afluència durant els mesos d’estiu

El nou 'tobotronc' de Canillo espera atraure 25.000 clients anualsRubén Pinedo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Magic Gliss, aquest és el nom que té el nou tobogan alpí, el tobotronc de Grandvalira, que es va inaugurar ahir de forma oficial a Mon(t) Màgic Family Park, en el sector de Canillo. El giny, que ha tingut una inversió d’un milió d’euros, espera superar els 25.000 usuaris anuals, amb una capacitat d’absorció d’entre 180 i 200 persones cada hora. David Hidalgo, director de Grandvalira-Ensisa, es va mostrar molt satisfet amb la nova atracció, la qual pretén ser un reclam tant a l’hivern com a l’estiu: “Justificar una inversió només amb consum d’estiu és difícil. Les nostres previsions és que hi haurà molt més moviment a l’estiu que a l’hivern, però aquestes setmanes que ha estat funcionant han anat molt bé i ens fan ser optimistes quant a l’èxit que tindrà l'atracció”. El director de Grandvalira va apuntar que, segons els estudis que han realitzat, la inversió es recuperarà en un termini de set anys aproximadament.

El recorregut és de 550 metres de baixada i de 180 de pujada, un viatge relativament curt que busca que els usuaris repeteixin l’experiència després de provar-la. Per a fer-ho, els preus dels viatges oscil·len entre els 5 euros un passatge (7 euros en cas que baixin dues persones) i els 15 euros cinc passatges (20 euros si són dues persones). El Magic Gliss és apte a partir dels 3 anys, tot i que fins als 8 anys els infants han d’anar als vagons acompanyats per un adult, i l’accés al tobogan es pot fer per pista o a peu, després de pujar pel telecabina de Canillo. Entre les mesures que incorpora hi ha un sistema de frenada magnètica que fa que pugui estar operatiu tot l’any fins i tot amb la presència d’aigua o gel en els raïls. En la inauguració van participar el cònsol major de Canillo, Josep Mandicó, la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, i el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, els quals van provar l’atracció i van destacar la col·laboració entre l’entorn públic i el privat per a ampliar l’oferta turística del país.

REPORTATGE

Estrella i complement La idea és que sigui l’estrella a l’estiu i un complement a l’hivern”. David Hidalgo explicava amb orgull quina és la missió del Magic Gliss, el nou tobogan de Grandvalira. El director d’Ensisa assenyalava en la inauguració oficial d’ahir que el nou giny és un producte que pot gaudir tot el món, tot i que està dirigit a famílies, sobretot amb nens. Com nens es van divertir la ministra Olga Gelabert i Josep Mandicó, cònsol de la parròquia, els quals van provar el tobogan uns minuts després de tallar la cinta inaugural. “A mi m’agraden molt les atraccions, no sé si soc una bona referència”, explicava la ministra amb un somriure que denotava que, efectivament, havia gaudit de l'experiència. Per la seva part, el cònsol no deixava de repetir que el Magic Gliss és una atracció molt divertida i va convidar tots els presents a provar-la. Dit i fet, una vegada les autoritats van fer el recorregut del nou giny, totes les persones que hi havia prop es van oblidar durant uns instants de l’esquí i es van posar a fer cua per a muntar en el nou reclam del sector de Canillo de Grandvalira, que completa l’oferta d’oci del parc Mon(t) Magic. Tot just al costat de l’entrada a l’atracció, dos treballadors de l’estació oferien coca i xocolata calenta, que van tenir molt d’èxit entre els assistents malgrat el sol i les bones temperatures que hi havia ahir a Canillo. Un context perfecte per poder inaugurar un giny que, com anuncia David Hidalgo, despertarà l’interès de milers de visitants durant els pròxims mesos: “tenim atraccions com la tirolina que poden tenir entre 150 i 170 usuaris cada dia. Ens faltava una atracció que fos l’estrella i atragués 1.000 persones diàries”.

El nou 'tobotronc' de Canillo espera atraure 25.000 clients anuals

tracking