Unió Laurediana és favorable a soterrar l'aparcament del nou vial

L’oposició no tan sols dona suport al projecte del comú, sinó que Joan Albert Farré ha fet gestions perquè fructifiqui

Unió Laurediana és favorable a soterrar l'aparcament del nou vial

Creat:

Actualitzat:

Unió Laurediana (UL) és favorable a la proposta que ha fet la majoria comunal de Sant Julià de Lòria al Govern perquè se soter­rin les places d’aparcament que ha d’acollir la futura desviació laurediana. UL defensa que “la millor opció és fer el pàrquing subterrani i ocupar els espais exteriors en serveis públics”, segons va indicar el conseller comunal de l’oposició Joan Albert Farré. L’aposta de Farré passa per “la possibilitat d’acabar fent places o espais de lleure que li donin valor afegit per a la ciutadania i, de pas, donaria un extra a la parròquia”. Cal recordar que el projecte original, i que s’ha començat a construir, fixa que les places d’aparcament estan situades per sobre del vial. El comú ha instat que es facin a la part soterrada, o sigui que el vial vagi per damunt de l’aparcament. Com que els treballs bàsicament estan encara a la rotonda de Fontaneda, la majoria de Laurèdia en Comú entén que el projecte es pot modificar.

Joan Albert Farré es mostra partidari “de no deixar passar aquestes oportunitat perquè dotar de més aparcaments la parròquia és molt positiu”. També va incorporar una crítica a la majoria comunal perquè “s’han despertat tard, quan ja s’ha fet el projecte i s’han començat les obres”. Per aquest motiu, “segurament el canvi de model per passar els aparcaments a la part soterrada tindrà un sobrecost que potser no existiria si se n’haguessin adonat abans”. En aquesta línia, manifesta que “s’ha d’intentar presentar formalment el projecte al Govern com abans millor perquè pugui ser factible”.

Oferiment d’1,5 milions

El comú de Sant Julià ofereix 1,5 milions d’euros al Govern per canviar el projecte i fer les 200 places d’aparcament soterrades. La corporació considera que serà molt millor per a la parròquia i, entenent l’encariment dels treballs pels canvis a introduir, està disposada a abonar la diferència. Els 1,5 milions, segons fonts properes al comú, han de servir per compensar la modificació. Els càlculs indiquen que el sobrecost amb la utilització de la part soter­rada com a aparcament seria de 2,2 milions d’euros respecte al preu actual, segons un estudi del qual disposa la corporació. Però a aquesta xifra cal reduir mig milió d’euros per l’estalvi a l’hora de reomplir els murs de contenció. La infraestructura compta amb uns murs de contenció laterals que s’havien de reomplir. A la part superior de la via s’utilitzava un sostre per ubicar les places d’aparcament. Com que amb el projecte del comú el trànsit aniria per sobre, no caldria reomplir els murs i així s’estalviaria el mig milió. En restar aquesta xifra dels 2,2 milions del sobrecost pels canvis queda una diferència de prop d’1,7 milions i el comú s’ofereix per aportar-ne 1,5.

Farré va indicar que la majoria comunal els va avisar “que aprofitarien l’oportunitat per demanar la modificació del projecte i que els aparcament anessin sota del vial i ja els vam dir que el canvi ens semblava bé”. El conseller de l’oposició va més enllà i assegura que “no només hi vam estar d’acord, sinó que jo personalment he fet gestions per aconseguir-ho i he mantingut contactes perquè es puguin tenir aquests aparcaments a la parròquia”. Per Farré, és molt important augmentar el volum de places d’aparcament que té la parròquia.

Cal recordar que la modificació es troba en stand by, ja que el Govern sortint, segons les fonts comunals consultades, hauria donat el vistiplau a la modificació, però sense poder agafar cap compromís, ja que serà un dossier que estarà damunt de la taula del proper executiu. Les converses es reprendran un cop estigui format el nou gabinet.

tracking