aparcament
Escaldes i Encamp deixen en 'stand by' la targeta de pàrquing conjunta
Els comuns volen coneixer com serà la plataforma modal de FEDA que donarà servei a tot el país per decidir si respon les seves necessitats
Els comuns d’Encamp i d’Escaldes-Engordany han deixat en stand by el projecte de crear una targeta de pagament conjunta als seus aparcaments fins que es conegui al detall com serà la plataforma modal que FEDA ja ha adjudicat a Siemens, ja que pensen que oferirà un servei similar a tot el país. “Aquesta plataforma permetrà fer pagaments en les diferents modalitats de transport, segurament a través d’una app. Entre altres coses permetrà pagar a tots els aparcaments i per tant, podria no fer necessària la targeta conjunta”, va explicar el conseller d’Aparcaments d’Escaldes, Esteve Vidal. Unes paraules que ratificava la seva homòloga, Laura Mas, d’Encamp. “Ho hem deixat en stand by a l’espera de veure com es concretarà l’app perquè si permet actualitzar els preus, aplicar les reduccions i inclou les bonificacions, el projecte podria no tenir sentit”, va explicar. Per contra, “si va més encaminada que els turistes tinguin un lloc per aparcar amb uns preus genèrics, aleshores ho reprendríem”, va afirmar.
Les dues corporacions estan, per tant, a l’espera de saber com funcionarà exactament aquesta eina tecnològica però també afirmen que si no compleix les expectatives, la targeta unitària es podria recuperar de seguida. “Nosaltres ja ho tenim tot preparat per poder-la treure. Sabem la partida pressupostària, a nivell tècnic què caldria contractar, i si al final ho tirem endavant, ho podríem fer molt ràpid”, indicava Mas. De la mateixa opinió és Vidal. “Amb Encamp tenim el mateix sistema i per tant seria molt senzill unir el pagament en una única targeta. De moment ho deixem en stand by però si cal, el tornarem a posar sobre la taula”, comentava. El projecte també incloia des del principi Andorra la Vella però la capital sempre ha al·legat dificultats informàtiques per poder unir el sistema amb les dues parròquies i de moment, encara hi treballen.
Escaldes ha presentat les xifres de la seva targeta AD+, que ja té 8.650 usuaris, una dada que satisfà Vidal, que recorda que “té avantatges clars”. El conseller, però, també reconeix que en el futur és probable que es redueixi el ritme de creixement.
L'APARCAMENT D'ENGOLASTERS TINDRÀ 42 PLACES
El nou aparcament que el comú escaldenc farà a la carretera d’Engolasters i que donarà servei als veïns de la zona principalment tindrà 42 places, algunes seran per a vehicles elèctrics encara que no està decidit, i també tindrà una estació de Cicland. El termini per presentar ofertes s’acaba a finals de mes i el comú preveu adjudicar les obres entre mitjans i finals de juny i que estigui en funcionament a la tardor. “Tindrà accés per la carretera d’Engolasters i per la de l’Obac i ens permetrà donar solució a la manca de places que hi ha a la zona. Fa temps que en busquem una i creiem que aquesta és bona”, explicava Vidal. El pressupost no està tancat perquè queden dies per a presentar ofertes però el comú preveu que rondi els 300.000 euros. En aquests s’inclou la parada de Cicland, una novetat que han incorporat perquè “és una zona amb certa pendent i creiem que podria ser útil”, indicava. Vidal va afegir que “el servei necessita tenir més punts i per això el posarem”.