El centre històric vol saber l'impacte de la supressió de les línies d'autobús

L’associació demana que el departament d’estadística aporti dades per poder avaluar els efectes de la supresió de parades

El centre històric vol saber quin ha estat l'impacte de la supressió de les línies d'autobúsASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’associació de comerciants del centre històric vol que el departament d’estadística del Govern aporti les dades necessàries per poder avaluar l’impacte que ha tingut l’eliminació de les línies d’autobús al barri antic. Ho ha fet a través de la seva presidenta, Anna Riberaygua, qui va informar ahir que l’associació es va reunir al matí amb el secretari d’estat d’Economia i Empresa, Salustià Chato, per tractar aquesta problemàtica. En la trobada, segons el que ha fet saber Riberaygua, Chato va explicar als membres de l’associació que la decisió d’eliminar les parades del centre històric respon a l'aplicació de la llei del Transport, la qual té com a objectiu “pacificar el trànsit en els nuclis urbans en general i en el centre històric en particular”.

Etiquetes:

En aquest context, i després que molts comerciants de la zona hagin manifestat el seu descontentament per la situació, Riberaygua va remarcar que la diversitat d’opinions existent entre els membres impedeix a l’associació de comerciants del centre històric de posicionar-se a favor o en contra de la supressió de les línies nacionals. Això no obstant, va anunciar que l’entitat exercirà com a intermediària entre comerciants i administracions per tal de buscar solucions i resoldre la situació. Cal recordar que alguns comerciants del barri antic van fer arribar 400 firmes al cap de Govern per demanar-li que es restablissin les parades de bus, al·legant una forta disminució de les vendes als establiments. És per aquest motiu que l’associació demana que el departament d’estadística “busqui la manera d’avaluar quantitativament l’impacte real del canvi de rutes més enllà de les percepcions personals” de cada comerciant. En aquest sentit Riberaygua afirma que són “conscients” de la mala situació que viu el petit comerç, ja que molts empresaris de la zona s’han queixat recentment de les importants pèrdues que ha comportat l’eliminació de les línies al barri antic. Alguns fins i tot parlen de reduccions d’un 50% en la facturació dels establiments, provocades per la manca d’afluència de clients al centre històric, un problema que accentua la crisi que viu el comerç des de fa temps.

Així, per tal de facilitar “el procés d’adaptació” a la supressió de les línies nacionals al barri antic, l’associació de comerciants del centre històric ha fet una sèrie de demandes al Govern, entre les quals hi ha una millora “substancial” de la informació en les parades, redistribuir-les i ampliar-les “en alguns casos” i millorar les connexions entre les línies parroquials, que continuen operant a Príncep Benlloch; i la línia interurbana, que passa pel carrer Prat de la Creu. Segons va indicar Riberaygua, el Govern ha recollit les propostes i ha avançat que hi haurà una trobada amb el comú d’Andorra la Vella per tal de coordinar totes les accions. A més, va informar que a mitjan agost es posarà en funcionament una campanya de comunicació que tindrà com a objectiu fer arribar a tota la població les novetats del transport interurbà, tant pel que fa a les noves tarifes com a les millores informatives previstes a les parades.

tracking