MOBILITAT

La nova línia fins al Pas desperta el neguit de treballadors i empresaris

Els canvis a la línia L4, que connecta la capital amb la població d’Encamp, dificulten l’arribada i tornada a la feina

La nova línia fins al Pas desperta el neguit de treballadors i empresarisARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

“El desplaçament fins al Pas de la Casa sempre ha estat un problema per als treballadors”, assegura Gabriel Ubach, secretari general de l’USdA. I ara la situació es complica més que mai. L’entrada en vigor dels canvis a les línies interurbanes ha deixat molts obrers sense opció de transport arran de l’endarreriment del primer autobús i l’avançament de l’últim. Trenta minuts de diferència per banda que van desconcertar molta gent dilluns: mentre que, ara com ara, el primer bus no surt fins a les 6.45 hores, el darrer marxa abans de les 21, concretament, a les 20.40.

Respecte als canvis en els horaris, Gabriel Dallerès, president de la Cooperativa Interurbana, empresa adjudicatària de la línia, assegura que les modificacions compleixen les exigències imposades des de Govern, malgrat que deixa la porta oberta a introduir canvis. “Sabem que les modificacions en l’horari habitual dels autobusos no afectaran un gran nombre de passatgers, però és un problema si hi ha usuaris que es queden sense alternatives de transport. En tot cas, els canvis necessaris s’han d’exigir a Govern”, va afirmar l’empresari.

“Si sumem que les condicions climàtiques, les dificultats que comporta l’idioma i els problemes de desplaçament, aconseguir treballadors qualificats que es vulguin desplaçar fins al Pas pot ser complicat”, opina Ubach. Per la seva banda, l’Associació de veïns també es mostra preocupada, malgrat que la recent implementació dels canvis li ha impedit, ara per ara, articular una resposta oficial. “Ja estem rebent algunes queixes, sobretot arran dels horaris i els canvis en el recor­regut. S’han suprimit totes les parades de l’interior d’Andorra la Vella i Escaldes, és problemàtic sobretot per a la gent gran”, explica Òscar Ramon, president de l’entitat.

“Som un país turístic, no només hem de poder donar resposta als treballadors, també a la gent que es vol desplaçar fins a les parròquies altes per oci. Més enllà de les noves línies, com pot ser que no s’implementi un bus nocturn fins a la capital?”, clou Ubach.

tracking