Quatre carrils entre les rotondes del túnel dels Dos Valires i la d'Anyós
L’objectiu és millorar les condicions de vialitat i de seguretat en aquest tram de la CG-3 i acabar amb les habituals retencions
El tram de carretera general 3 (CG-3) entre la rotonda de la boca oest del túnel dels Dos Valires, a la Massana, i la rotonda d’Anyós tindrà quatre carrils un cop es finalitzin les obres programades en tres fases pel ministeri d’Ordenament Territorial. L’executiu ha tret a licitació la primera de les fases de l’obra que recull els treballs previs a la construcció del tram de carretera i l’eixamplament de la via pel costat muntanya entre els punts quilomètrics 3,4 i 4,5 de la CG-3. Els treballs tenen una durada prevista de cinc mesos. L’objectiu final del projecte és millorar les condicions de vialitat i de seguretat d’aquest tram de carretera que el mateix ministeri qualifica d’“una mica precàries” i posar fi a les retencions que s’hi produeixen habitualment degut “a la intensitat de trànsit que suporta”.
El projecte també busca que el tram entre la rotonda dels Dos Valires i la d’Anyós tingui els mateixos carrils que el tram que va de la rotonda d’Anyós a l’entrada de la Massana. És a dir, dos per cada sentit de la circulació. Així, s’hi afegirà un segon carril de baixada. Cal recordar que ara mateix aquest tram de la CG-3 només té tres carrils de circulació (dos de pujada i un de baixada) i no té vorals ni voravies laterals. A més de dotar la infraestructura d’un quart carril, el projecte inclou l’execució de voravies i la instal·lació de jardineres i tanques de protecció.
Està previst que mentre s’allarguin els treballs d’excavació i sosteniment del vessant i dels terrenys, inclosos a la primera fase, sigui necessari eliminar un dels carrils de circulació, el del costat del desmunt, per tal d’utilitzar-lo per a l’execució de les obres.
Prova pilot el juny passat
El juny passat es va dur a terme una prova pilot per posar un segon carril de baixada entre la rotonda d’Anyós i la del túnel dels Dos Valires. L’objectiu va ser comprovar si un segon carril de baixada podria descongestionar la circulació a la sortida de la Massana a les hores de més trànsit. El segon carril només s’obria entre les set i les nou del matí.