Reportatge
Un Videsport solidari
La primera edició esportiva del Videdressing “ha estat tot un èxit” i és que entre jaquetes, pantalons i esquís hi havia tres parades d’organitzacions benèfiques que destinaven tota la recaptació a projectes per a l’Àfrica. Alguns estands van fer 2.000 euros de calaix
Mentre els turistes visitaven ahir les botigues de l’avinguda Meritxell i Carlemany a la caça dels millors descomptes del Black Friday, els residents agafaven el cotxe i els transport públic fins a la Massana, on té lloc durant tot el cap de setmana la primera edició del Videsport, el mercat de segona mà, en aquest cas d’articles esportius, més gran del país. El Videsport és una adaptació enfocada a l’activitat física, sobretot de neu i de muntanya, del ja conegut Videdressing, la iniciativa que obre les portes del comú dos cops l’any per donar l’oportunitat a que la gent pugui donar una segona vida a aquells articles que ja no fa servir. Jaquetes d’hivern, pantalons tèrmics, sabates i botes d’esquí, articles que es repetien al llarg de les 17 parades que es van animar a obrir l’armari i vendre les peces que agafaven pols i ja no feien servir. “Molta gent ens demanava que fessim un Videdressing de roba d’hivern i ha estat tot un èxit, tot i que ho hem organitzat una mica a última hora”, va explicar Sergi Balielles, conseller de Turisme, que va destacar l’acollida per part dels residents: “El Videsport es fa durant tot el cap de setmana, però ens va sorprendre la gran acollida que hi va haver divendres. Hi havia gent fent cua per entrar a la sala, tothom va venir a primera hora per trobar les gangues del moment”. El que també fa especial a aquesta primera edició del Videsport és el seu caire solidari i és que de les disset parades muntades, tres estan encapçalades per organitzacions benèfiques que destinaran la recaptació a projectes, la majoria a l’Àfrica. La més gran, Unicef va portar, amb la col·laboració del Bàsquet Club Morabanc Andorra, samarretes de l’equip de temporades passades a preus d’entre cinc i quinze euros. “Els equipaments són de temporades anteriors, però en aquests dos primers dies, hem venut pràcticament totes les que teníem, només ens queden les talles més grans”, va explicar Marta Alberch, directora d’Unicef, que destinarà tota la recaptació d’aquests dies a projectes de l’organització. L’altra organització benèfica que va ocupar totes les mirades dels residents va ser la del motorista Cyril, després que durant les primeres dues jornades va recaptar prop de 2.000 euros,uns diners que aniran a l’escolarització d’infants al Senegal. L’èxit de la primera edició “és innegable”, no obstant això, des de l’organització apunten que encara hi ha coses a millorar com l’organització de les parades. “Tenim molts articles, però potser no tenim gaire varietat. Hem de millorar coses d’organització, per a la pròxima edició intentarem connectar diferents venedors que aportin les seves peces i fer una multiparada. Fer activitats complementàries també podria ser bo”, va concloure Balielles.