Equipaments
L'accés sud a Sant Julià tornarà a tenir dos carrils de circulació
L’accés fins al cementiri vell de la parròquia recupera les dues vies de circulació, tal com estava en el seu estat original
Els ciutadans de Sant Julià de Lòria es van aixecar ahir amb la sorpresa de comprovar com operaris del COEX estaven desfent l’obra de la mitjana que des de fa setmanes estava construint una empresa privada, a la carretera General 1 entre el punt rodó del riu d’Auvinyà i el cementiri vell. La sorpresa va ser majúscula, ja que precisament aquesta separativa entre els quatre carrils de circulació en diferent sentit ha estat motiu de moltes queixes i molts comentaris a la parròquia, que sostenen que el trànsit és un dels principals problemes després del fiasco amb la variant i que perdre un carril de circulació per culpa de la mitjana era una actuació que anava més en detriment del trànsit d’entrada a la vila i, per tant, cap al centre del país.
Retencions
Però el Govern ha decidit carregar-se l’obra. La resolució la va adoptar el ministre d’Ordenament, Jordi Torres, passat el pont de la Puríssima després de comprovar que suprimir un carril provocava retencions més llargues i es perjudica no només els turistes, sinó també tots els residents. Les obres d’ahir van originar una allau de crítiques a les xarxes socials, no tant pels treballs, sinó pel fet del cost que ha tingut una construcció que ara s’està desfent. Tot i això, segons han explicat al Diari fonts oficials, la decisió d’ubicar aquesta mitjana la va adoptar l'anterior executiu a demanda del comú de Sant Julià de Lòria. Torres ja no formava part del gabinet perquè havia dimitit per concórrer a les eleccions generals, i ha estat ara amb l'arribada massiva de turistes i el col·lapse a les carreteres que el Govern ha pres la decisió de deixar la zona com estava en el seu estat original, és a dir quatre carrils, dos per cada sentit de circulació, tot i que també s’havia plantejat la possibilitat de tres carrils i fer-ne un de reversible en funció de la necessitat del trànsit en cada moment. Aquest és un punt crític, ja que des de la frontera amb Espanya fins a l’entrada de Sant Julià de Lòria hi ha dos carrils de circulació i és precisament quan s’arriba al centre del poble quan es produeix un embús en reduir-se a un el carril de circulació, el mateix que passa de baixada quan s’ha superat el túnel de la Tàpia.
DILLUNS POT ESTAR ENLLESTIT EL TREBALL I L'ENQUITRANAT
Fonts del Govern van indicar ahir que s’ha hagut d’actuar de forma precipitada perquè la planta de quitrà estarà tancada la setmana que ve a causa de les tradicionals vacances de Nadal en el sector de la construcció i que, a més, no es vol deixar passar el temps tenint en compte que ja ha començat la temporada alta i l’arribada de turistes i esquiadors fa que el trànsit sigui més dens que en un dia normal. Pel que fa al fet que hagi estat el COEX (organisme que depèn de l’executiu) qui està fent el desmunt, les mateixes fonts van indicar que és únicament un tema pressupostari, ja que s’hauria de pagar a la mateixa constructora per l’allargament dels treballs. La mitjana estava molt avançada. Pràcticament acabada i només quedava fer l’enjardinament, seguint l’estil que s’ha fet en altres llocs, com a l’avinguda de Tarragona d’Andorra la Vella. La previsió del Govern és que dilluns vinent s’acabin les obres i l’enquitranament i que entri en funcionament de nou el segon carril de circulació, de manera que tot quedi igual que fa unes setmanes.