Francesc Camp

“Cal una estratègia turística, ja que és el motor de la parròquia”

El nou equip de govern comunal aposta per crear noves comissions de treball i centrar-se en tres eixos principals: l’econòmic, el social i el de medi ambient i agricultura

“Cal una estratègia turística, ja que és el motor de la parròquia”Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Gairebé un mes després d’haver tornat a fer el salt a la primera línia política, el successor de Josep Mandicó vol continuar amb el projecte de Demòcrates iniciat ara fa vuit anys, tot i que s’ha compromès a dur a terme nous projectes. Creu que el turisme ha de ser un punt principal sense oblidar els afers socials i el medi ambient.

Primer de tot, com se sent ara que comencen els quatre anys de mandat?

Amb molta il·lusió perquè en aquest moment que estem, que tot just comencem el mandat, i després d’una campanya i una precampanya molt intenses, tinc moltes ganes que el ciutadà pugui veure el que hem promès. El meu estat actual el podria definir amb molta il·lusió, ganes i motivació. A més, després d’unes setmanes més tranquil·les ja estic amb les piles carregades.

Pràcticament després d’un mes des que es van celebrar els comicis, com valora els resultats obtinguts?

Estem molt contents perquè a Canillo quan hi ha dues candidatures és una campanya intensa perquè s’han de guanyar els vots, tenint en compte el nombre d’electors. Tot i que alguns deien que sortíem com a favorits, nosaltres ens vam prendre les eleccions com si no fóssim els favorits i vam voler fer una campanya molt intensa i amb molt contingut amb un programa molt complet. El missatge era molt clar, dins la continuïtat que ens marcàvem però també projectes nous. I l’elector va entendre molt bé que el nostre equip era el millor per poder portar la parròquia.

Però quan van guanyar les eleccions va comentar que una mica s’esperava 8 a 2...

Sí. Com deia, sentíem molts comentaris que teníem guanyades les eleccions. Érem conscients que en una parròquia amb 12 candidats i sent petits, cadascú porta els seus amics i familiars perquè els votin. A més, també vull dir que tot i que estic segur que s’ha fet molt bona feina en aquests darrers vuit anys, és evident que després de tants anys davant el comú hi ha un desgast, encara que sigui un candidat diferent, i has de tornar a generar confiança.

Què creu que va fer que l’altra candidatura aconseguís un 40 per cent dels vots?

El primer de tot és això que he dit. Són 12 candidats, cadascú amb el seu entorn que aporta vots i és un element a tenir en compte. A partir d’aquí, quan fa vuit anys que ets al comú hi ha un desgast i hi ha hagut una mala interpretació de què ha fet aquest comú. Considero que no s’ha fet res que es vulgui amagar, els comptes són molt clars, i crec que ha estat més una inèrcia provocada per aquesta majoria que era el cent per cent DA.

Si parlem de projectes, quins serien continuistes?

Dins d’aquesta continuïtat, el nostre objectiu és que millori la parròquia amb projectes, accions i polítiques de millora. Això és permanent. Segurament quan acabem d’aquí a quatre anys encara hi haurà moltes coses a fer perquè la parròquia millori. Tenim molt clar que hi ha tres grans àmbits de millora: l’econòmic, el social i el mediambiental i d’agricultura.

De quina manera podrem veure-ho reflectit, això?

Pel que fa a l’economia, el turisme és molt important i per això s'han engegat projectes com els ponts tibetans als quals nosaltres donarem continuïtat per poder tenir-los en funcionament aquest estiu, entre d’altres. Cal una estratègia clara per fer créixer a nivell econòmic i turístic la parròquia, cosa que implicarà tenir més ingressos. En l’àmbit social, és molt important potenciar espais com el Com a Casa per a la gent gran o tenir reunions constants amb el jovent per escoltar les seves preocupacions. Pel que fa al medi ambient, volem potenciar l’estalvi energètic i millorar la reducció de residus de reciclatge i cuidar l’entorn paisatgístic.

El turisme va ser un punt important durant la campanya. Seria el tema principal?

És el motor econòmic de la parròquia, això és un fet. El que passa és que la gent es pot pensar que havent estat ministre de Turisme durant vuit anys, doncs potser només em centraré en això i no és així. Com deia, l’àrea social i mediambiental i d’agricultura també són molt importants. És veritat que el sector turístic és el que domino més però per això tinc un equip amb mi, que farà que treballem en tots els aspectes per Canillo.

Ja estan definits els càrrecs?

Estem acabant de treballar-hi i això no es tancarà fins a la primera sessió de comú d’aquest mes. Hi haurà canvis, però. Més que noms puc dir que la comissió d’Esports i de Cultura i una de Turisme passaran a ser la comissió de Dinamització Turística i Cultural. També la d’Agricultura es converteix en la comissió de Medi Ambient i Agricultura perquè entenem que té molt pes dins del programa. També la comissió Social es partirà en dos: la de Joventut i Esports i l’altra, que serà de Gent Gran i Benestar Social tenint en compte les famílies que necessitin ajuda.

tracking