mobilitat
Habilitat un bus per als estudiants per evitar el col·lapse a Encamp
Fins al 15 d’abril un vehicle extra farà el recorregut fins a la capital per descongestionar la L2 i la L4 entre les cinc i les sis de la tarda
Des de dilluns fins al 15 d’abril circularà un autobús més entre Encamp i Andorra la Vella per evitar el col·lapse d’usuaris que utilitzen les línies L2 i L4 de dilluns a divendres entre les cinc i les sis de la tarda. El Govern i la Cooperativa Interurbana van detectar que el problema es produïa sobretot a partir de les cinc de la tarda, quan coincidien els esquiadors, els usuaris habituals i els estudiants amb abonaments de bus lliure. Segons les dades que ha recollit el Govern, el problema només esdevé de forma puntual quan aquest tipus de passatgers conflueixen, ja que fora d’aquest moment la mitjana d’ocupació de les línies L2 i L4 en hores de màxima afluència és de prop del 35%. Tot i així, reconeixen que existeixen puntes de fins al 88% d’ocupació en certes expedicions. És per això que s’ha considerat implementar aquesta acció de reforç per als usuaris del bus lliure en els moments de màxima freqüentació per tal de disposar de més capacitat en el transport de línia regular. Amb tot, el Govern manté que si aquesta acció no és suficient per rebaixar l’aglomeració de passatgers s’hi afegiran més vehicles de reforç. Des de la Cooperativa Interurbana, el president, Gabriel Dallerès, va explicar ahir que el compromís contractual adquirit per la concessionària inclou que el transport públic ha de donar resposta a tots els alumnes a la sortida de l’escola en un termini màxim de quinze minuts. És a dir, que si en un sol autobús no caben tots els estudiants s’ha de reforçar el servei amb l’objectiu que les parades no acumulin escolars esperant l’arribada del transport públic. Dallerès també va detallar que el vehicle que s’ha posat de reforç a Encamp sortirà de la parada del Mirador, a la rotonda del telecabina, i farà el servei fins a l’estació d’autobusos. A principi de setmana, el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ja va avançar que si calia ampliar la freqüència de busos per evitar els problemes per absorbir usuaris en l’hora punta es faria si era necessari, i va negar, tal com havia indicat Dallerès la setmana anterior, que no es volgués fer per un problema de diners. En un inici, l’executiu va explicar que el problema es va començar a produir perquè la línia 2 i la 4 passen molt seguides, de manera que si la L4, que va fins al Pas, arribava abans que la L2, els usuaris que van a Encamp també l’agafen i sovint els que han d’arribar fins al Pas es queden sense lloc. Quan es va detectar el problema, ja es van intentar modificar els horaris per tal que la L2 passés abans, però malgrat el canvi el problema persistia. Finalment, es va dur a terme una reunió amb la Cooperativa en la qual es va decidir d’habilitar un nou autobús per als estudiants.