Marsol demana servei de bus al centre històric
La cònsol major va tenir una reunió fa quinze dies amb el ministre Gallardo
La cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, va demanar fa quinze dies durant una reunió amb l’executiu que la línia circular entre la capital i Escaldes-Engordany arribi, almenys, fins al centre històric. Concretament, Marsol va sol·licitar al ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, que s’ampliï la cobertura del bus circular ja que s’ha constatat que l’autobús només passava per Escaldes i vorejava la part alta de la capital, però no arribava al barri antic. El comú vol dur a terme aquesta mesura per solucionar la problemàtica que hi va haver amb els usuaris i comerciants del centre històric quan es van anul·lar les parades del bus interurbà que passaven per l’avinguda Príncep Benlloch i Meritxell. En aquest sentit cal recordar que els comerciants del barri van presentar el mes de juliol passat un total de 400 signatures per demanar la reposició de les parades, ja que des de la seva retirada havien notat una reducció de les vendes molt notable.
Queixes dels veïns
Els veïns també van denunciar que l’aturada del servei va provocar una dificultat per als ciutadans i, sobretot, per aquelles persones amb mobilitat reduïda, ja que “s’han de desplaçar a les parades situades al carrer Prat de la Creu i les condicions per fer-ho no són les més adients”, van assegurar. D’aquesta manera, denunciaven que el nou sistema de parades que s’havia ideat des de Govern a la pràctica el que feia era crear una problemàtica a les persones amb mobilitat reduïda que utilitzen el sistema de busos interurbans. A banda de la demanda per ampliar el trajecte, la corporació encapçalada per Conxita Marsol va manifestar al Diari que també han transmès la voluntat que el bus s’adeqüi a les dimensions de la via i les seves necessitats. Així, consideren que la mida dels vehicles que fan el servei interurbà és molt gran i demanen que es trobi una llargada mitjana per no causar problemes a la via i per ser coherents amb la política que té el comú. Actualment, l’avinguda Meritxell és una zona pacificada, on s’ha de circular a trenta quilòmetres per hora i la carretera és més estreta que a la resta de vies de la capital. Llavors, la corporació trobaria incoherent tornar a posar els busos que hi havia abans, i sí que aprovaria que hi transitessin vehicles més petits que s’adeqüessin a la realitat de les polítiques de circulació que vol implantar la casa comuna a la zona del barri antic. Cal recordar que durant l’última setmana s’han dut a terme canvis a la línia interurbana que va a Encamp i al Pas de la Casa, ja que en hora punta el servei no podia absorbir tots els usuaris. Així, s’ha afegit un vehicles més durant aquesta franja de temps, entre les 17 i les 18 hores, quan els infants surten de l’escola i els esquiadors baixen de pistes. El ministre Gallardo ja va explicar el 23 de desembre passat, després d’una reunió de la comissió de mobilitat, que les línies de bus interurbanes no era quelcom que estigués tancat, i que les anirien adaptant en funció del que veiessin que es podia millorar. Aquests darrers canvis s’emmarquen en aquesta política.