Molné es mostra favorable a ubicar l'heliport nacional a la Massana

La cònsol major qualifica les obres de la plataforma com urgents i valora positivament que s’emplaci a la Massana

Molné es mostra favorable a ubicar l'heliport nacional a la Massana

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El comú de la Massana no és contrari, hores d’ara, que el futur heliport nacional s’ubiqui a la parròquia. L’executiu, tal com va avançar el Diari, ha de decidir entre uns terrenys a Beixalís o uns altres a la Caubella per construir l’heliport i la corporació està a l’espera de la decisió. El comú assegura estar a disposició del Govern per facilitar la feina dels tècnics que decidiran quin és el terreny idoni per construir la plataforma. Així ho va explicar ahir al Diari la cònsol major de la parròquia, Olga Molné, que va destacar que la línea a seguir per part de la corporació és la de col·laborar estretament amb el ministeri d’Economia per afavorir que el projecte acabi arribant a bon port: “Nosaltres col·laborarem amb el Govern en tot el que faci falta i ens posem a la seva dispoció per si ens necessiten. Esperem que l’heliport s’acabi fent a la Massana, és el nostre objectiu.” Encara que Molné té una visió positiva de la plataforma i es posi a disposició d’ajudar l’executiu en qualsevol cosa, ara mateix la pilota està sobre la teulada del Govern, que, a través dels tècnics, ha de valorar si els terrenys de Beixalís i la Caubella són viables per a la construcció de l’heliport o, si pel contrari, s’han de descartar per qualsevol aspecte estructural. “El comú ja ha ofert els terrenys, ara són els tècnics els encarregats de decidir si n’hi ha cap dels dos que segueixi les característiques necessàries”, va dir Molné, que l’única barrera que va posar és la tranquil·litat dels veïns de la parròquia: “No tenim cap preferència entre una zona o l’altra, l’únic que demanem és que no molesti cap veí de la Massana.” D’altra banda, Molné destaca que, tot i estar en una fase d’estudi molt primitiva, la construcció de l’heliport hauria de ser una prioritat per al Govern per donar una sortida àgil als malalts greus i cridar a un turisme de luxe: “Entenem que la plataforma ha de ser un projecte urgent per fer trasllats mèdics. Quan parlem d’ictus o infarts, el temps és molt important i tenir una segona zona de sortida és important. En menor mesura també ens pot ajudar a portar turisme de qualitat a les pistes.” El projecte encara no està del tot definit i l’actuació dependrà de l’informe de viabilitat que elaborin els tècnics. A partir d’aquí, l’executiu i la corporació portaran a terme una sèrie de reunions de caràcter informatiu per posar al dia totes les parts del procés que segueixen les obres: “De moment no tenim data per reunir-nos”, va concloure Molné.

Vuit anys d’indecisió

La construcció de l’heliport nacional és una qüestió que fa molts anys que s’arrossega, i ha passat per diverses parròquies i diferents localitzacions. La idea la va recuperar el 2012 l’executiu de Toni Martí que va proposar el roc de Patapou, a Andorra la Vella. Es va descartar per les dificultats tècniques que suposava implantar vols regulars. Un any més tard es va posar sobre la taula la zona de la Comella, però els veïns ho van tombar. La darrera localització, abans de Beixalís i la Caubella, va ser la de Tresoles, però tampoc va rebre el suport dels habitants de la zona.

tracking