La Massana vol esglaonar l'entrada a les escoles per evitar retencions
La corporació estudia diverses solucions per eliminar la congestió de vehicles de pujada i baixada de pistes en hores punta
El comú de la Massana treballa per buscar solucions a la saturació de trànsit que hi ha a la carretera general 3 a l’altura de la població, com ara sincronitzar els passos de vianants i semàfors o esglaonar l’entrada dels nens a les escoles per evitar que els cotxes s’hagin d’aturar amb tanta freqüència en hores punta. Alhora, l’objectiu és reunir-se amb el servei de Mobilitat per posar-ho en comú i trobar la solució per, mentre no es fa el vial, evitar que constantment es congestioni el centre econòmic. Així ho va avançar ahir la cònsol major, Olga Molné, en roda de premsa posterior al consell de comú, en què va destacar que, tot i estar en una fase molt embrionària, la idea és pal·liar el problema a curt termini: “Nosaltres creiem que tots els equipaments que millorin la circulació són benvinguts, però mentre no es fa el vial hem de buscar solucions alternatives.” Les idees que va proposar Molné estan relacionades amb la de fer circular el trànsit de manera més fluïda i evitar que durant les hores punta es generin cues quilomètriques. “Ara el trànsit és intens i estem treballant per buscar solucions perquè els ciutadans es queixen que en hores punta és molt difícil de circular”, va explicar la cònsol major, que, més enllà de sincronitzar els semàfors perquè es posin verd i vermell a la vegada i evitin que es talli la circulació cada pocs metres, va proposar esglaonar l’entrada i sortida de les escoles per evitar que tothom es quedi parat i afecti encara més la circulació. La idea és reunir-se en un futur amb la ministra d’Educació, Ester Vilarruba, per veure la viabilitat d’aquestes mesures que es va alertar que estan en un estat molt embrionari i que no hi ha res tancat ni decidit.
L’heliport a La Massana
La cònsol major també va aprofitar per donar més informació sobre les possibles localitzacions de l’heliport nacional. En el cas que la infraestructura s’ubiqués a Beixalís, se situaria en un terreny del comú a la zona de l’abocador. En el cas que es descartés aquest espai, el Govern estudiaria la viabilitat de fer-ho a la Caubella, en els terrenys comunals on s’havia de fer un parc solar. “Ara la pilota està a la teulada del Govern, que ha d’estudiar l’altitud, l’espai i el trajecte que hauria de fer l’helicòpter”, va afegir Molné. El consell de comú va aprovar també els membres del consell d’administració d’EMAP, la societat gestora de Pal Arinsal. La presidenta serà la mateixa Molné i la vicepresidenta, la cònsol menor massanenca, Eva Sansa. A més, hi haurà quatre vocals, una secretària i s’hi afegirà un empresari i un financer que no tindran vot, però que donaran suport. L’objectiu per a aquest mandat és fer entrar capital privat i invertir en la unió esquiable de Pal i Arinsal.