un projecte econòmic, senzill i sostenible
El Bus a la demanda d'Escaldes serà gratuït al juliol
A partir de l’agost caldrà pagar un euro per un bitllet senzill i vint per un abonament mensual sense límit de viatges
Eficient, competitiu, flexible i sostenible. Amb aquestes paraules va definir Cèlia Vendrell, consellera de Medi Ambient d’Escaldes-Engordany, el nou Bus a la demanda de la parròquia que des d’ahir a la tarda ja es troba en funcionament. “Portem a la realitat un dels projectes més importants del programa electoral”, va celebrar durant la presentació del nou servei. El bus serà gratuït durant el mes de juliol i a partir de l’agost hi haurà dos preus per utilitzar el servei. Un de 20 euros per abonament mensual sense limit de viatges i un altre d’un euro per viatge, si no es té abonament. En aquest darrer cas, el pagament es farà al moment d’accedir-hi i s’acceptaran tant diners com targeta.
Es tracta d’un nou servei porta a porta que entrarà en prova pilot durant un període de sis mesos. Un temps que servirà per analitzar com funciona en èpoques de gran afluència de visitants –com ara l’estiu– i períodes escolars –al setembre–. A més, com es va comunicar ahir, també servirà per poder ajustar operacions i elements tecnològics i, si cal, resoldre aquells problemes i eventualitats que puguin sorgir. “Es tracta d’una tecnologia moderna que funciona a través d’uns algoritmes”, va detallar Rosa Gili, cònsol major de la parròquia. En aquesta línia, Vendrell va voler destacar que no es tracta de cap servei de taxi, ja que el trajecte es comparteix amb altres usuaris. Tot i això, la ruta sí que serà personalitzada. El viatge, doncs, es podrà reservar a través de dues modalitats: a partir de l’aplicació Ride Pingo o trucant al número de telèfon 775 577 que el comú ha obert exclusivament per al Bus a la demanda. En aquest sentit, el trajecte es podrà reservar al moment o fins i tot amb hores o dies d’antelació. Una vegada feta la reserva, el ciutadà rebrà un missatge amb el punt i l’hora de recollida. “Creiem que aquest estalvi de temps i l’organització que permet serà un dels punts forts del servei”, va destacar Vendrell.
L’objectiu d’aquest nou servei de transport col·lectiu comunal és poder animar la gent a deixar el vehicle a casa i també contribuir a impulsar mesures que lluitin contra el canvi climàtic. “Volem donar resposta sobretot als ciutadans que es troben a les zones perifèriques”, va apuntar Gili. Vendrell va explicar que en un primer moment ja es va descartar el format de bus tradicional, que havia de constar de cinc línies per donar servei a tota la globalitat de la parròquia. “Vam decidir apostar per l’opció que ens va semblar més sostenible i eficient”, va deixar clar.