Reportatge

Hotel d'alt estànding 'low cost'

L'assemblea general de caldea va estar marcada pel projecte que preveu a la torre el termolúdic i el preu mitjà per nit que tindrà, que diversos accionistes creuen que és “molt barat”.

Hotel d'alt estànding 'low cost'Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Un hotel centrat en el benestar i d’una escala superior a l’habitual a Andorra. Aquesta és la gran iniciativa que projecta Caldea per donar un impuls més al termolúdic escaldenc i que va centrar bona part de l’assemblea general d’accionistes que es va celebrar dimarts al vespre als Cinemes Illa Carlemany. Més enllà de l’explicació del projecte en si, diversos accionistes van considerar que el preu mitjà estimat per nit a la nova instal·lació, que se situarà entre els 114 i els 135 euros, “és molt barat”, tot posant en relleu que el país ja disposa d’establiments a aquest cost i que “un hotel exclusiu com el que es projecta hauria de tenir un nivell econòmic més elevat”.

Miguel Pedregal, el director general de Caldea, va respondre als dubtes dels accionistes afirmant que el preu presentat és el resultat mitjà fent balanç de tot l’any i va asseverar que “en temporada alta el cost per nit en una de les habitacions de la infraestructura serà molt més elevat”, fent èmfasi en el fet que “no n’hi haurà cap a 120 euros”. I va apuntar que durant l’assemblea es va aprovar el projecte, però que l’execució serà votada en una assemblea extraordinària en què s’especificaran més a fons tots els detalls de la construcció.

Una altra de les qüestions que es van comentar al concili va ser el total de la inversió que haurà de fer el termolúdic, fent esment al fet que els comptes de l’organisme “no es troben en el millor moment”. Pedregal va esclarir que el cost real de la infraestructura és de cinc milions d’euros i que correspon a la restauració de la torre, però també tenen en compte la inversió necessària per reparar la coberta de la torre, que ascendeix a quatre milions i serà finançada per Caldea. Tanmateix, va assenyalar que per disminuir els costos el comú rebaixarà el lloguer de l’edifici.

VIABILITAT GARANTIDA

L’estudi encarregat per la direcció de Caldea i pel comú d’Escaldes a l’empresa de consultoria Cushman & Wakefield li dona llum verd i reitera que es tracta d’un projecte excel·lent per donar un impuls i renovar les instal·lacions de la infraestructura. Segons va detallar per videoconferència l’encarregat de realitzar-lo, Albert Grau, les disposicions previstes pel nou hotel assoleixen un èxit excels en els diferents punts de valoració de l’empresa, com són la ubicació, la comunicació i l’accés a les instal·lacions, els atractius turístics de l’entorn i del mateix termolúdic, els nous productes que es podran comercialitzar i quin grau d’atractiu té la destinació final.

Grau va explicar que hi ha previst que l’hotel principal a la torre de Caldea tingui un total de 50 habitacions d’aproximadament trenta metres quadrats, les quals estarien destinades a parelles sense infants. “El 60% d’adults amb nens enquestats voldrien marxar de vacances uns dies sense ells”, va indicar, per la qual cosa consideren que l’indret pot generar l’interès de molta gent. A més, va exposar que la continuació de l’establiment, l’anomenat Bloc H, tindria una entrada independent i disposaria de sis habitacions per a viatges familiars. “En total, el projecte hoteler del termolúdic comptarà amb 56 habitacions repartides en 2.800 metres quadrats i generarà, almenys en un primer moment, ingressos de fins a un milió d’euros anuals”, va dir.

CALDEA ‘EN MODE’ PAUSA

Durant l’assemblea també es van donar a conèixer els resultats de l’explotació durant l’any passat, la qual va finalitzar amb unes pèrdues de 2,3 milions d’euros. El director general va asserir que Caldea manté un flux de caixa total positiu, amb 700.000 euros, i va afirmar que el no endeutament del termolúdic ha estat possible “gràcies a la pausa general que vam imposar” amb l’aturada de la inversió, la paralització dels comptes, la reducció dràstica de la despesa en quatre milions d’euros i l’aplicació dels ERTO.

EXCEL·LÈNCIA

Ubicació

La situació de Caldea al nucli comercial dona potencial a l’establiment.

Comunicació i accés

Els accessos al termolúdic es fan pels principals vials del país d’una manera ràpida i segura.

Atractius turístics

L’oferta turística de la instal·lació s’incrementarà amb la construcció de l’establiment.

Producte

Els nous productes que es desenvoluparan a partir de l’hotel donaran afluència.

Destinació ferma

Andorra i Caldea són una destinació consolidada que atreu molta gent.

tracking