La facturació del Palau de Gel cau el 40% respecte de la de fa dos anys
Camp admet que la situació delicada dels comptes comunals no permet definir un “calendari concret” per a la reforma de l’equipament
El Palau de Gel ha facturat durant el primer semestre d’aquest any el 40% menys respecte del mateix període del 2019, segons va revelar el cònsol major, Francesc Camp, en la sessió ordinària de consell de comú que va tenir lloc ahir al migdia. Tot i que la davallada d’ingressos no ha estat tan important com la que havia previst el comú –l’equip de govern treballava amb l’expectativa que la facturació de l’equipament cauria a la meitat–, Camp va admetre que el resultat econòmic és negatiu. “Érem conscients que hi perdríem diners. El turisme no s’ha recuperat dels estralls de la pandèmia i ja sabíem que els primers sis mesos de l’any serien complicats”, va afirmar el cònsol major.
Camp va reconèixer que la situació delicada dels comptes comunals arran de l’endeutament d’Ensisa, la societat que gestiona l’estació de Soldeu-el Tarter, fa que la corporació no pugui definir encara “un calendari concret” per al començament de les obres de reforma estructural del Palau de Gel. Les dificultats financeres del comú també impedeixen a la corporació de fer “de manera immediata” els canvis en la gestió i en el programa d’activitats “necessaris”, segons va explicar el cònsol major, per donar un nou impuls a les instal·lacions. “Treballem en aquests tres fronts. La nostra intenció és impulsar-los durant els dos anys i mig de mandat que queden. Hem de prioritzar molt bé les inversions”, va puntualitzar Camp.
Molt bona acollida
D’altra banda, el cònsol major va afirmar que l’Uclic, el servei de transport públic a la carta, ha rebut “molt bona acollida” per part dels ciutadans de la parròquia que n’han fet ús des que va posar-se en marxa amb format de prova pilot l’1 de març passat. De fet, va explicar Camp, el 96,5% dels usuaris valoren el servei amb la màxima puntuació, un cinc sobre cinc, segons l’estudi sobre la prova pilot que l’equip de govern va presentar ahir en consell de comú.
Camp va explicar que en quatre mesos –fins al 30 de juny– el servei ha registrat un total de 9.157 reserves i 6.320 viatges. A més, 425 passatgers únics han triat aquest tipus de transport durant el període i, de mitjana, s’han registrat 1.580 viatges mensuals i més de 200 passatgers al mes. En aquests quatre mesos s’ha mantingut un flux de reserves lineal, però el mes de juny destaca respecte de la resta amb 1.787 viatges.
Canillo, el Tarter i Ransol-els Plans han estat els punts de sortida més freqüentats, i Canillo, Soldeu i el Tarter els punts d’arribada més habituals. Els horaris més sol·licitats han estat les hores punta de vuit a nou del matí, la franja del migdia i les cinc de la tarda. Durant aquest període, el canal més utilitzat per fer la reserva del servei ha estat l’app –el 92,9% dels usuaris l’han triat–, seguit per la pàgina web del comú (3,7%) i de les trucades telefòniques a la centraleta (3,3%).
Les tarifes, per definr
El servei de transport comunal a demanda s’ha adjudicat per un període de quatre anys, prorrogable dos anys, a l’empresa Novatel. La prova pilot acabarà a l’agost i a partir de setembre entrarà en vigor el nou contracte d’adjudicació. A partir d’aquell mes es preveu que el servei deixi de ser gratuït. La corporació farà una enquesta en línia a l’agost per conèixer millor el perfil, els hàbits d’utilització i l’índex de satisfacció del servei per part dels usuaris, així com la valoració sobre les tarifes i tipus d’abonament que el passatger estaria disposat pagar. Camp va dir que es tindran en compte aquests resultats a l’hora de definir els preus.
La prova pilot Uclic ha tingut un cost de 8.000 euros mensuals per a les arques del comú des que es va posar en marxa al març.
+
Noves tarifes
El comú ha fixat una tarifa de 30 euros al dia per als autobusos que estacionin a la parròquia i de 130 euros al mes per a les autocaravanes.
Passarel·la tibetana
El comú habilitarà una plataforma giratòria al final de la carretera de l’Armiana per facilitar l’accés dels vehicles a la passarel·la tibetana.
PRATS DISPOSARÀ D'UN NOU APARCAMENT AMB ZONA DE LLEURE PER ALS INFANTS
El comú va aprovar ahir, amb els vots a favor de la majoria i la minoria, l’adjudicació de les obres de construcció d’un aparcament a cel obert d’entre 20 i 30 places de capacitat i una zona infantil a Prats. L’empresa encarregada dels treballs, que tenen un cost de 141.787 euros, és Treballs Públics la Coma. Tal com va explicar el cònsol menor, Marc Casal, les obres és previst que comencin al setembre i que s’allarguin fins al final d’aquest any. Casal va apuntar que la construcció d’aquest aparcament satisfà una necessitat dels veïns de la zona. “Fa anys que la gent del poble de Prats reclamaven una solució”, va admetre Casal. El cònsol menor va assegurar que aquesta zona d’estacionament no tan sols contribuirà a solucionar els problemes d’aparcament a la zona, sinó que també permetrà assolir l’objectiu que “tota la parròquia estigui coberta pel que fa a l’aparcament”. La construcció d’aquest nou equipament comunal ha estat possible, segons Casal, gràcies a l’acord amb un propietari privat, que ha cedit el terreny en règim de lloguer.