projectes

La Massana analitza la viabilitat econòmica del telefèric de Carroi

La corporació adjudica l’estudi a Cushman & Wakefield tot i que el concurs es trobi aturat

La Massana analitza la viabilitat econòmica del telefèric de CarroiFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El comú de la Massana contractarà una empresa per dur a terme l’estudi de l’impacte econòmic que pugui tenir el projecte del pic de Carroi. Així ho va fer públic ahir un edicte publicat al BOPA. La decisió es va prendre durant l’última reunió de poble, que va tenir lloc el 5 de juliol passat, en què Olga Molné, cònsol major de la Massana, va afirmar que la corporació vol disposar d’un estudi d’impacte econòmic per garantir que el projecte de Carroi és sostenible en l’àmbit econòmic i social. “Es vol tenir la garantia que generi riquesa i llocs de feina”, es va donar a conèixer des del comú. L’objectiu de l’ens, així, és disposar de tots els estudis tècnics que fan referència al projecte per poder-los exposar davant la ciutadania abans de tirar endavant el referèndum en el qual els massanencs decidiran si aposten o no per la construcció del telefèric. “En el moment en què es faci el referèndum els massanencs han de tenir tots els elements sobre la taula”, van recordar des de la corporació. L’empresa que es farà càrrec d’aquest estudi serà Cushman & Wakefield. Segons figura a l’edicte, la corporació va aprovar la contractació directa per un preu de 15.000 euros durant la junta de govern del 23 de juliol.

La licitació del giny, en aquests moments, es troba aturada des del 12 de juliol, quan es va fer públic que el concurs per a la concessió del telefèric va quedar desert davant l’absència de propostes presentades. L’empresa Doppelmayr, una de les constructores interessades en el projecte, va exposar que el plec de bases del concurs era “molt exigent” i que les condicions “feien difícil presentar-s’hi”. Una missiva que va ser rebuda amb sorpresa per Conxita Marsol, cònsol major d’Andorra la Vella.

De fet, per deferència territorial, el comú de la Massana només és responsable de la segona fase del projecte, la que s’estendria des del pic de Carroi fins a l’estació de Pal. En aquest sentit, la corporació continua treballant per analitzar la viabilitat del projecte en tots els àmbits: econòmic, social i mediambiental.

tracking