La Cala Laurediana rep una quarta part dels visitants de l'any passat

La cònsol menor, Mireia Codina, atribueix la davallada d’assistents a un juliol “prou fred”

La Cala Laurediana rep una quarta part dels visitants de l'any passatFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Aquest juliol, poques persones s’han animat a anar a la Cala Laurediana a banyar-se ni a prendre el sol en un entorn poc comú a la muntanya. De fet, durant el mes de juliol, la platja fluvial de Sant Julià de Lòria només va rebre 106 visitants. Això equival, aproximadament, a una quarta part dels banyistes que va acollir durant el mateix mes de l’any passat, que van ser 400. D’aquests cent i escaig visitants d’enguany, 67 van ser adults, mentre que 39 eren infants, segons les dades del comú de la parròquia.

Les causes d’aquest poc èxit són diverses, segons apunten des del comú. La cònsol menor, Mireia Codina, ho atribueix al fet que el juliol d’enguany ha estat “prou fred” en comparació amb el de l’any passat, que va ser “molt més calorós”. Codina assegura que les setmanes en què les temperatures han pujat, s’ha notat un gran augment en l’afluència de gent, però lamenta la inestabilitat meteorològica que fa que “no acabi de fer bo”.

FOOD TRUCK I CONCERTS

Un altre dels factors que Codina creu que podrien haver determinat la baixa assistència a la cala és que “per motius burocràtics, no hem pogut gaudir de la food truck fins a la tercera setmana de juliol”. Segons la cònsol, aquest servei “dona molta vida” i, de fet, assegura que ha comportat un canvi en l’assistència. Una altra activitat que atrau la gent i que no es va començar a oferir fins ben entrat el mes de juliol són els concerts en directe. Ara bé, malgrat les noves propostes, la cònsol menor no s’atreveix a fer una previsió de cara a l’agost, ja que considera que dependrà fonamentalment del temps.

Com ja va expressar el cònsol major, Josep Majoral, la voluntat del comú a l’hora d’inaugurar la platja fluvial no era “treure un rèdit econòmic de la instal·lació”, sinó tot el contrari. La intenció era oferir un servei social als ciutadans del país, “que han viscut una situació complicada durant el darrer any i escaig a causa de la pandèmia” i “retornar a les arrels apropant la gent al riu com en temps passats”. De fet, el perfil del visitant és, sobretot, persones residents a la parròquia i algun turista.

La Cala Laurediana és la primera platja fluvial del Principat i s’ubica a la llera del riu Valira. Per accedir a la zona de bany, cal comprar un tiquet –que té un cost de 2 euros per als infants i de 3 euros per als adults– i l’horari d’obertura és de les deu del matí a les vuit del vespre. Ara bé, l’espai de la food truck és d’accés gratuït i està obert fins a la una de la matinada.

tracking