El comú es mostra “satisfet” pel servei de bus a demanda
El nou sistema de transport fa dos mesos que està en prova pilot
Dos mesos després de la seva posada en marxa, el comú fa un balanç “satisfactori” del “bon funcionament” que té el servei de bus a la demanda. La corporació comunal reivindica un servei “que era inexistent fins ara i que cobreix un espai en el transport de persones innovador, a demanda de l’usuari i amb notables diferències amb el servei de transport que ofereixen els taxis o els busos de línia regular”. El servei està operatiu des de fa dos mesos en període de prova.
El comú recorda que aquest servei té especificitats que el diferencien d’altres mitjans de transport. Així, esmenta que, per exemple, no pot ser aturat o agafat com es faria amb un taxi o un autobús, és a dir, a la via pública o en una parada. “Cal fer una reserva prèvia a través de l’app que acompanya el servei, Ride Pingo”, recorden fonts de la corporació. El comú també destaca que, a diferència del taxi, el bus a demanda no és un servei individual sinó col·lectiu i, per tant, pot ser utilitzat alhora per diferents viatgers en el trajecte. És per això, afegeix, que “no pot garantir els temps d'espera de recollida, ni els temps de trajecte”. Aquests dos elements depenen del nombre i destinació dels viatgers que reserven en un mateix moment.
També recorda que el bus té caràcter local i que no circula fora de la parròquia i que no opera les 24 hores, sinó entre les 7 del matí i les 10 de la nit els dies feiners i entre les 9 del matí i les 10 de la nit els dies festius.