El comú lauredià accelerà la transformació digital

Majoral assegura que l’equip de govern ja disposa d’un “full de ruta” amb dotació pressupostària per modernitzar la corporació

Majoral en un acte públic a Sant Julià de Lòria.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El comú “es posa les piles” per impulsar “amb fermesa” la transformació digital de l’administració comunal. El cònsol major, Josep Majoral, va explicar ahir al Diari que el comú ja disposa d’un “full de ruta” per encarar els propers anys aquesta assignatura pendent, que es traduirà en “una partida important” en el pressupost comunal per al 2021. “Tenim molta feina. Som un dels comuns que han treballat menys aquesta qüestió”, va apuntar el màxim responsable de la corporació laurediana.

Tot i que el projecte neix “de la voluntat de comú de modernitzar-se”, Majoral va admetre que l’equip de govern també ha decidit multiplicar els esforços per digitalitzar els serveis de l’administració arran “de canvis normatius en aquest àmbit” que és previst que el Consell General aprovi abans del final de la present legislatura, que acaba el 2023. La transformació digital, de fet, és un dels eixos de l’acció política de l’executiu. Segons dades del mateix Govern, només el 5% dels tràmits de les administracions andorranes poden fer-se en línia.

Radiografia

El comú disposa des d’ahir d’un diagnòstic exhaustiu de l’estat actual de l’administració laurediana. Els resultats d’aquesta “radiografia detallada”, que l’empresa encarregada de l’estudi, Agtic, va presentar ahir en una reunió a l’equip de govern, mostren, segons va afirmar Majoral, que el comú “té molta feina per fer”.

Un dels punts que l’informe assenyala que cal impulsar la digitalització i arxivització sistemàtica de tots documents que genera l’administració comunal. “No disposem d’un codi digital per classificar i arxivar bé els documents del comú”, va admetre el cònsol, que va afegir que fer millores en aquest sentit facilitaria l’accés a la informació, tant a l’administració comunal com als ciutadans de la parròquia.

Un altre dels punt en què l’estudi apunta que cal treballar és el dels tràmits digitals. “Hem d’aconseguir que qualsevol persona pugui fer una sol·licitud per internet i firmar amb la signatura digital”, va afirmar Majoral.

Tot i que la diagnosi de l’estat de l’administració laurediana conclou que el comú encara ha de fer molts esforços per modernitzar-se, sí que admet que la corporació “ha avançat en apartats com la comunicació amb els ciutadans” mitjançant totes les eines digitals de què disposa el comú, segons va puntualitzar el cònsol. Majoral va explicar que la pandèmia va “obligar” el comú a reforçar aquest punt i, des d’aleshores, ha incorporat tots aquests aprenentatges al funcionament normal de la corporació.

+

Arxius digitals

Digitalitzar i classificar sistemàticament els documents del comú facilitaria l’accés a la informació, tant a l’administració com als ciutadans.

Tràmits i sol·licituds

El comú treballarà perquè tots els tràmits amb l’administració comunal, com ara cursar una sol·licitud, puguin fer-se per internet.

Comunicació

Una de les fortaleses del comú és la capacitat d’utilitzar totes les eines digitals a l’abast per garantir la comunicació amb els ciutadans.

tracking