Mobilitat considera l'eixample de la CG-3 un “bàlsam, no la solució”
Bonell afirma que les obres contribuiran a reduir les congestions viàries que es formen cada dia a la carretera massanenca
El director del departament de Mobilitat del Govern, Jaume Bonell, considera que l’eixamplament de la CG-3 entre el túnel de les Dos Valires i la carretera secundària d’Anyós és “un bàlsam” que “ajudarà a apaivagar les retencions de trànsit que es formen cada dia a la zona”. Bonell, però, admet que aquesta intervenció no és “la solució” als problemes de circulació al centre de la parròquia.
El responsable de Mobilitat apunta que la variant de la Massana podria contribuir a resoldre les congestions viàries, però recorda que actualment no forma part de les prioritats de l’executiu –el ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, ja va anunciar al maig que de moment es descartava el projecte pels seus costos elevats. A més, Bonell assenyala que, si mai es decideix de tirar endavant, aquesta “solució” no seria immediata, ja que les obres podrien allargar-se “entre un i dos anys”.
MIG ANY D’ESPERA
L’eixamplament de la CG-3 en el tram comprès entre la rotonda de les Dos Valires i la cruïlla amb la carretera secundària d’Anyós no estarà acabat fins a finals de maig o començaments de juny, segons va anunciar el ministre Filloy en la roda de premsa d’inici de la fase dos de les obres, el 25 de maig, i van confirmar aquesta setmana al Diari fonts de l’executiu. El projecte permetrà guanyar uns quatre metres per cada costat de la via. D’aquesta manera, una vegada hagin acabat els treballs, la secció de carretera quedarà amb la voravia del costat esquerre (la que toca la muntanya) acabada, es disposarà de tres carrils de circulació –un de pujada, un de baixada i un de reversible, adaptable a les circumstàncies del trànsit– i es mantindrà el voral bici en sentit ascendent.
“NO HO PODEM SABER”
La cònsol major de la Massana, Olga Molné, és més escèptica que Bonell pel que fa als canvis positius en la circulació que podria suposar la variant. “Fa molts anys semblava que el problema del trànsit estava solucionat amb la construcció del túnel del Pont Pla. Això va ser l’any 2006 i, passat un temps, vam veure com les cues tornaven. Per tant, no podem saber si això [la variant de la Massana] seria una solució definitiva o per un temps”, afirma la cònsol. Molné no dubta que “a hores d’ara” la variant “serviria per descongestionar la Massana, l’Aldosa i Anyós”, però apunta que el volum de vehicles es concentraria una altra vegada a la rotonda de la Dama de Gel.
Referent a l’eixamplament de la CG-3, la cònsol sosté que amb l’obra “no n’hi ha prou” per agilitzar el trànsit a la Massana, tot i que admet que la prova pilot de desdoblament de la carretera “va tenir un resultat molt positiu” quan es va fer al 2019 i que “com en qualsevol ciutat, continuarà havent-hi un elevat volum de vehicles” a la carretera.