Diumenge, 12 de gener de 2025

xarxa viària

L'ús dels radars mòbils s'estendrà als punts negres de totes les parròquies

Els comuns van mostrar el seu neguit per l’excés de velocitat en diferents punts de les parròquies a l’última taula de mobilitat

La policia fa un control a la carretera en direcció la Massana.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’ús dels radars mòbils s’estendrà a totes les parròquies per tal de controlar els excessos de velocitat en aquells punts que els comuns consideren més conflictius. Així es va acordar en la darrera reunió de la taula de Mobilitat, en la qual els set cònsols van mostrar la seva preocupació per les velocitats que agafen alguns vehicles en trams concrets de cada parròquia.

Fa aproximadament dues setmanes, el cos de Policia va fer arribar una carta a tots els comuns per indicar-los que disposaven de diversos radars mòbils. En la mateixa comunicació, el cos d’ordre va demanar als cònsols que concretessin quins eren els punts més conflictius de cada territori amb la voluntat d’instal·lar, de manera alternativa, els radars mòbils. D’aquesta manera, doncs, no s’incrementaran els aparells fixos que capten els excessos de velocitat però sí que es pretén fer una campanya dissuasòria perquè els conductors no sabran en quin moment podran trobar-se un radar mòbil.

Els trams on s’instal·laran els escolliran els comuns. En el cas d’Ordino, el cònsol major, Josep Àngel Mortés, va explicar a la premsa la setmana passada que la zona més conflictiva de la parròquia és a la zona del Serrat, quan la carretera s’eixampla i també a l’accés nord d’Ordino. De totes maneres, el mandatari ja va avisar que els radars aniran canviant de lloc, per tal d’evitar que els conductors frenin al tram on saben que hi ha vigilància i després tornin a accelerar. En aquest sentit Mortés va indicar que la vigilància es farà al llarg de la CG-3, d’Ordino a Arcalís, tot i que també hi podrà haver radars a l’entrada i la sortida d’Ordino. Al respecte, el comú també preveu l’opció que s’instal·lin a l’accés a Ordino des de la Massana. En el cas de Sant Julià, el cònsol major, Josep Majoral, va apuntar que els trams amb més perill de la parròquia laurediana són a l’avinguda Francesc Cairat, a l’avinguda Verge de Canòlich, a la carretera de la Rabassa i entre Nagol i Certers.

Cal encara concretar les ubicacions que els comuns consideren que es corre més de les altres parròquies, però el que és clar és que la voluntat és que l’ús dels aparells que detecten la infracció per velocitat s’estengui per tal que el conductor es vegi obligat a complir la normativa si no es vol arriscar a la imposició d’una sanció. Cal recordar que amb el nou codi de circulació, les multes per excés de velocitat són majors.

tracking