aparcaments

El PS impulsa una taula de mobilitat oberta a tots els ciutadans

La campanya pel retorn de la mitja hora gratuïta supera les 4.400 signatures

L'aparcament del Parc Central.V. G.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El grup del PS al comú d'Andorra la Vella ha anunciat aquest migdia en roda de premsa a l'aparcament del Parc Central la creació d'una taula de mobilitat parroquial perquè tots els ciutadans puguin aportar solucions als problemes de circulació de la capital. Els socialdemòcrates convidaran les associacions de comerciants, les empreses de transport i els veïns a participar-hi. El conseller Sergi González ha apuntat que la taula es posarà en marxa "entre l'última setmana de gener i la primera de febrer". El representant de la minoria també ha expressat el desig que la majoria de sumi a la proposta i hi posi "tots els seus mitjans al seu abast".

González ha reiterat, d'altra banda, que la supressió de la mitja hora gratuïta als aparcaments comunals és una mesura "recaptatòria" i ha celebrat que la campanya impulsada pel partit a la plataforma Change.org perquè la cònsol major, Conxita Marsol, reverteixi els canvis tarifaris supera les 4.579 signatures des que va posar-se en marxa dimecres.

Els consellers de la minoria de la capital, Dolors Carmona, Sergi González i Lídia Samarra, van crear aquesta campanya mitjançant el portal Change.org per recollir firmes contra la decisió del comú, que consideren que s’ha pres “de manera unilateral”. La petició de firmes, sota el títol “Que torni la mitja hora als aparcaments comunals d’Andorra la Vella”, té com a objectiu que la ciutadania també pugui dir la seva sobre la modificació tarifària als aparcaments i assolir el màxim nombre de signatures possibles per presentar-ne els resultats a la propera sessió del comú de la capital perquè l’equip de govern comunal reconsideri la mesura.

TARGETA PK

El comú defensa que la retirada de la mitja hora gratuïta de la tarifa general ajudarà a reduir la mobilitat. La corporació també recorda que la targeta de prepagament PK continua oferint la primera hora gratuïta i que a partir de la segona el preu és de 0,80 en tots els aparcaments, 1,20 euros menys que el preu de l’hora en la tarifa general.

MALESTAR PELS CANVIS

La supressió de la primera mitja hora gratuïta als aparcaments comunals d’Andorra la Vella ha causat el malestar no només de la parròquia, sinó també en els d’arreu del país. “Trobo molt malament el que han fet. Ja fa molts anys que visc aquí i la primera mitja hora sempre havia estat gratuïta. Per què l’eliminen ara? És una mesura que no està justificada”, afirma Andreia da Rocha. Tot i que viu a Escaldes-Engordany, explica que sovint baixa a Prada Ramon de la capital per fer tràmits en alguna institució o comprar als comerços del barri. “La mitja hora gratuïta m’anava molt bé perquè si havia de fer una gestió ràpida a la CASS o fer la compra a l’Andorra 2000 en uns 20 minuts ho tenia fet i m’estalviava de pagar”, lamenta. Geòrgia Baiges, per la seva banda, critica que l’equip de govern de la capital, encapçalat per la cònsol major, Conxita Marsol, hagi decidit aprovar un canvi tarifari que fa augmentar el preu del tiquet horari en un moment en què hi ha “manca de places d’aparcament a la parròquia”. Baiges, d’altra banda, apunta que la mesura “podria perjudicar el teixit comercial d’Andorra la Vella”, ja que “farà que menys gent que abans baixi a comprar al centre”. La supressió de la bonificació de la primera hora tampoc no agrada a Trinitat Vilarrasa, que lamenta que ara “hauràs de pagar fins i tot per estacionar una estona a l’aparcament per descarregar el cotxe”. Vilarrasa considera que les modificacions tarifàries no estan justificades perquè “la majoria de la gent si canvia d’aparcament no ho fa per aprofitar-se de la mitja hora gratuïta”, sinó per necessitat. Tot i les crítiques a la reforma de Marsol, els conductors viuen els canvis amb resignació. Luciano Alfonso viu a Sant Julià de Lòria, però sovint puja a Andorra la Vella amb el cotxe. Afirma que el model tarifari vigent fins a l’any passat era “més còmode i econòmic” per a tothom, però admet que, si ha de pujar a la capital, no tindrà “més remei que pagar”. Miquel Clua afirma que, per determinar si la proposta de Marsol “és justa o injusta”, caldria conèixer al detall i amb dades concretes “si hi ha gaires vehicles que fan canvis constants d’aparcament o no”. Si el percentatge d’aquests vehicles sobre el total fos molt alt, argumenta, “això podria justificar eliminar la primera mitja hora gratuïta” per reduir la rotació.

tracking