Ensisa s'encarregarà de la gestió del Palau de Gel els 5 anys vinents
El comú i la societat que gestiona les pistes de Canillo, Soldeu i el Tarter assumirà la supervisió del complex esportiu
Ensisa s’encarregarà de la gestió operativa de l’activitat del Palau de Gel durant els pròxims cinc anys a partir d’aquest mes de gener. Segons va anunciar ahir el comú de Canillo en un comunicat, el president del consell d’administració del Palau i cònsol major de la parròquia, Francesc Camp, i el director general de Grandvalira-Ensisa, David Hidalgo, van signar el contracte que formalitza l’acord entre les parts el 30 de desembre passat. “Ensisa aportarà al Palau el seu know-how en la gestió de pistes d’esquí i activitats de muntanya. Això, juntament amb les obres per millorar l’eficiència energètica de l’edifici i el programa de noves activitats que s’ha previst de posar en marxa properament hauria de fer que el Palau esdevingui una empresa més eficient i perdi menys diners que els que perd actualment”, explica Camp. Cal recordar que el 2020 el Palau va registrar un resultat negatiu de 600.000 euros.
La societat que explota les pistes d’esquí dels sectors de Canillo, Soldeu i el Tarter assumirà “l’assessorament i supervisió del dia a dia del complex amb l’objectiu de millorar les dinàmiques d’explotació a partir de sistemes i dinàmiques que optimitzin els rendiments del centre ludicoesportiu, així com el seu compte de resultats”, detalla la nota de premsa. “L’estructura del Palau es manté, però la presa de decisions i la coordinació es farà des d’Ensisa”, puntualitza el director general de Grandvalira-Ensisa.
El preu dels serveis contractats pel comú s’ha establert en un import de 70.000 euros anuals, sense incloure-hi l’IGI, que es dividirà en dotze mensualitats de 5.833,33 euros. El contracte quedarà prorrogat automàticament per successius terminis de cinc anys si cap de les parts comunica a l’altra la seva voluntat de no prorrogar-lo.
Segons fonts de la corporació, les àrees de l’activitat empresarial del Palau que es beneficiaran del “coneixement i experiència” d’Ensisa són l’administració, els recursos humans i la responsabilitat social corporativa, la gestió de la qualitat del producte, les tecnologies de la informació i la comunicació, les operacions i desenvolupament de projectes, i el màrqueting, entre d’altres.
El comú i Ensisa també van ratificar, el 30 de desembre, el contracte pel qual des de l’agost del 2021 Ensisa presta el servei de gestió al bar-restaurant del complex. La concessió es va fer per 7.500 euros mensuals –la xifra es manté– i s’ha anat prorrogant tàcitament. Fonts de la corporació van informar que pròximament les parts avaluaran la possibilitat d’arribar a un acord perquè Ensisa exploti directament el restaurant. “Fins llavors, l’acord assolit el mes d’agost del 2021 romandrà vigent”, informen fonts de la corporació.
D’altra banda, el comú va apuntar que Ensisa està ultimant el pla estratègic per als propers cinc anys del Palau. “A final de gener es comunicaran els pròxims passos d’aquest nou enfocament en l’explotació i comercialització del complex social, cultural i esportiu”, conclou el comunicat.