Mobilitat titlla de “molt positiu” l'impacte del doble carril a la CG-3
Bonell afirma que la solució habilitada el 3 de desembre passat ha permès “augmentar la capacitat de trànsit” de sortida de la Massana
El director del departament de Mobilitat, Jaume Bonell, considera “altament positiu” l’impacte en la regulació del trànsit del doble carril de baixada entre la rotonda d’Anyós i el túnel de les Dos Valires. Mobilitat va habilitar aquesta solució el passat 3 de desembre, coincidint amb el pont de la Puríssima i l’obertura de les estacions d’esquí.
Tot i que el doble carril de sortida de la Massana només té una extensió d’uns 350 metres, Bonell es mostra convençut que el canvi ha permès “augmentar la capacitat de trànsit” de la CG-3 en direcció cap a la vall central. “Hem observat que el doble carril ha fet més fluïda la circulació en aquest tram. No només en les hores punta, sinó durant tot el dia”, apunta Bonell. Segons els càlculs de Mobilitat, uns 1.800 vehicles passen per aquesta zona entre dos quarts de set i les nou del matí, la franja horària en què solen concentrar-se els col·lapses circulatoris. Cal recordar que al voltant del 20% de la població del Principat –unes 16.000 persones– viu a les parròquies de les valls del nord.
Una zona compliada
Tot i que Bonell es mostra satisfet pels efectes “clarament positius” del doble carril, avisa que és “una solució parcial en aquest punt determinat” i que, per tant, la CG-3 de dortida de la Massana continuarà sent un dels trams més complicats de la xarxa viària.
Pel que fa a una de les solucions que s’ha plantejat com a “definitiva” als problemes de trànsit a la CG-3, la variant de la Massana, el director de Mobilitat assenyala que “se n’està estudiant la viabilitat”, però apunta que ara com ara no forma part de les prioritats del Govern. De moment l’executiu ha decidit descartar el projecte pels seus costos elevats.
L’eixamplament de la CG-3 en el tram comprès entre la rotonda de les Dos Valires i la cruïlla amb la carretera secundària d’Anyós estarà acabat entre finals de maig i començaments de juny d’aquest any. Actualment s’hi estan acabant d’enllestir algunes tasques de pavimentació i estabilització, així com la construcció d’una vorera.
El projecte permetrà guanyar uns quatre metres per cada costat de la via. Una vegada hagin acabat els treballs, la carretera quedarà amb la voravia del costat esquerre (la que toca a la muntanya) acabada, es disposarà de tres carrils de circulació –un de pujada, un de baixada i un de reversible, adaptable a les circumstàncies del trànsit– i es mantindrà el voral bici en sentit ascendent.
L’obertura del doble carril ha alterat el recorregut que fins ara feien els vehicles que venien des de la Massana i volien anar a Anyós. Ja fa més d’un mes que han de seguir fins a la rotonda del túnel de les Dos Valires i pujar de nou fins a la rotonda d’Anyós per dirigir-se a la població.
EL PROJECTE
Eixamplament
Les obres d’eixamplament de la CG-3 entre el túnel de les Dos Valires i la carretera secundària d’Anyós estaran acabades abans del començament de l’estiu i permetran guanyar quatre metres per cada costat de la via.
Solució d’urgència
Mobilitat va habilitar el doble carril de baixada el passat 3 de desembre, coincidint amb el pont de la Puríssima i l’obertura de les pistes d’esquí.
Variant
Bonell explica que el Govern està estudiant la viabilitat de la variant de la Massana. El projecte està sobre la taula de l’executiu, però de moment l’ha descartat pels elevats costos.