L'Espai Ciutadà atén els neguits de cinc veïns en el primer mes de funcionament
El conseller Guillem Forné recull els neguits, queixes i propostes de la població
El comú de la Massana va fer una aposta a principi de desembre per estrènyer els lligams entre la corporació i els ciutadans de la parròquia i va crear l’Espai Ciutadà, un nou canal de comunicació on els habitants poden reunir-se en persona amb el conseller de Participació Ciutadana, Guillem Forné, i traslladar-li les seves inquietuds, queixes o propostes.
Un mes després d’haver posat en marxa el projecte, Forné ja ha rebut personalment cinc massanencs que volien tractar aspectes relacionats amb els espais públics de la parròquia. En concret, dos s’han centrat en l’ordenació i amabilització de la zona del camí ral, un en relació amb el manteniment forestal dels camins, un altre a la futura vorera que ha d’enllaçar la Massana amb Arinsal, i també hi ha hagut una conversa que ha girat al voltant de la manca de senyalització i passos de vianants en una zona de la parròquia. Forné explica que “hi ha moltes situacions del dia a dia que el comú no detecta” i que, per això, l’Espai Ciutadà és un win-win. “Ajuda les dues parts, el ciutadà, que té un accés més directe a l’administració, i nosaltres, perquè ens permet arribar als problemes”.
En aquest sentit, Forné celebra la iniciativa que, al seu entendre, “agilitza un procediment costós per al ciutadà a l’hora de recórrer a l’administració pública per qualsevol problema o queixa”.
De fet, el conseller de Participació Ciutadana relata que arran de la pandèmia “ens hem adonat que la gent té la sensació –jo també la tenia fins fa dos anys– que els polítics són molt distants i inaccessibles. Això no hauria de ser veritat i menys a Andorra, on tenim una facilitat de contacte directe que hem d’explotar moltíssim”.
Les trobades estan sent molt positives, explica Forné, ja que ha pogut donar explicacions que han satisfet els ciutadans i traslladar les aportacions als departaments corresponents. “La gràcia és que jo en tots àmbits en què no tinc competència pugui recollir aquests suggeriments o queixes i traslladar-les de manera directa”.
Tanmateix, la gestió de les queixes o propostes no acaba amb la reunió, sinó que “hi ha un seguiment i un contacte amb el ciutadà” amb la finalitat de “crear aquesta relació perquè els ciutadans se sentin involucrats amb el futur de la seva parròquia”, assegura Forné.
La voluntat del comú de la Massana és que els veïns de la parròquia puguin estar informats de tota l’activitat comunal, però també que puguin fer les seves aportacions. Tanmateix, l’Espai Ciutadà no és l’única via de contacte amb l’administració, sinó que aquest servei és complementari a altres canals, com ara el contacte per correu electrònic o les xarxes socials.
Per poder fer ús de l’Espai Ciutadà i reunir-se personalment amb el conseller, la persona interessada ha de fer la sol·licitud al web del comú. Així, Forné fa una crida als habitants perquè “quan hi hagi un problema o queixa es dirigeixin als polítics”.