La minoria demana un carril bici per poder mantenir Cicland
Considera positiva l’aposta per la mobilitat sostenible tant dins el nucli urbà de la parròquia com per viatjar fins a Andorra la Vella
La minoria del comú de Sant Julià de Lòria reclama la construcció d’un carril segregat per a bicicletes entre la parròquia laurediana i la capital per garantir l’ús del servei de bicicletes elèctriques compartides Cicland. Cerni Cairat, conseller comunal de Desperta Laurèdia, comenta que si “des de l’administració volen impulsar mitjans de transport sostenible hem de posar recursos per garantir la seguretat viària. Demanem un carril segregat que uneixi les parròquies d’Andorra la Vella i Sant Julià per facilitar la implementació”.
Arran de la possible retirada d’alguns comuns de la concessió del servei de bicicletes compartides, Sant Julià s’ha ofert a absorbir, si no representen un augment del cost del contracte, algunes de les estacions a les quals podrien renunciar Ordino, Encamp, la Massana i Canillo. Desperta Laurèdia està d’acord amb aquesta mesura, però a través del seu portaveu es mostra preocupat. “Veiem bé el pla de mobilitat sostenible, però la trama urbana no està preparada ni és segura per a aquest tipus de mobilitat”, explica Cairat. La visió del partit de la minoria del comú de Sant Julià és que les infraestructures han d’arribar abans que la implementació total del servei. “No podem demanar a la gent que deixi el cotxe si no oferim una alternativa segura”, afegeix Cairat.
El Govern i els comuns estan replantejant el servei Cicland després de comprovar que el 98% dels usuaris es mouen entre les parròquies d’Andorra la Vella, Escaldes i Sant Julià. Ja s’ha plantejat a l’empresa concessionària la possibilitat de moure les estacions de bicicletes de menys ús a punts estratègics de la capital per atraure més usuaris. “Hem de reformular i ubicar el servei sobre la base de l’ús que en fan els usuaris”, declara Marc Rossell, secretari d’Estat de Medi Ambient. En aquesta línia s’ha anunciat que el servei serà gratuït per als joves d’entre 16 i 20 anys i que les estacions que es reubiquin estaran a prop de centres educatius.
Andorra la Vella i Sant Julià tenen la intenció de mantenir el servei de bicicletes compartides i Escaldes-Engordany està estudiant si denuncia la concessió o amplia estacions.
QUINA POSICIÓ TÉ CADA COMÚ?
Les parròquies altes no utilitzen el servei A Canillo, Ordino, la Massana i Encamp hi ha el 2% dels usuaris del servei. Aquest any poden retirar la concessió. A la vall central volen ampliar les estacions La capital i Sant Julià esperen rebre les estacions a què renunciïn les parròquies altes i situar-les en punts estratègics. El cas d’Escaldes El comú considera que no s’han complert les expectatives i es planteja retirar la concessió tot i ser una de les parròquies en que se’n fa més ús.