Pla de reactivació a llarg termini a Sant Julià

El comú presenta l’estratègia per desenvolupar la parròquia en els propers cinc anys

L'urbanista Carlos Moreno, ahir en la presentació del pla.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’auditori Rocafort del Centre Cultural i de Congressos Lauredià va acollir ahir al vespre la presentació del pla de reactivació econòmica de la parròquia 2021-2026. Segons va remarcar el cònsol major, Josep Majoral, al començament de l’acte, el document té la vocació de servir “d’estratègia” de desenvolupament a llarg termini per als propers equips comunals.

El pla gira al voltant d’una idea central, que han ajudat a definir tant l’empresa encarregada de redactar-lo, R Consultors, com els polítics implicats en la gestió comunal, el teixit empresarial i comercial i els mateixos ciutadans de la parròquia: apostar per un model de desenvolupament sostenible que, alhora, permeti conservar els trets d’identitat i les tradicions locals. “Els lauredians volen una parròquia amb una qualitat de vida molt alta i que sigui inclusiva per a les persones de totes les edats i condicions, però no estan disposats a perdre la cultura que defineix el poble a canvi de més creixement econòmic”, va apuntar Montserrat Ronchera, sòcia de R Consultors.

El pla s’ha concretat en 125 accions, d’entre les quals destaca ampliar les zones per a vianants, millorar les infraestructures viàries, senyalitzar bé la parròquia a la carretera general, consolidar la parròquia com a centre universitari i de coneixement, atraure, mitjançant incentius, nous negocis, i convertir el centre històric de Sant Julià és un pol cultural. En declaracions als mitjans, Majoral va afirmar que el document toca de peus a terra: “És un pla factible perquè no requereix fer grans inversions. És perfectament assumible.”

L’informe es va encarregar a final del 2020 i es va portar a terme durant la primera meitat de l’any passat. “Caldrà tenir-lo en compte en els successius pressupostos”, va assenyalar el cònsol major.

L’acte va tancar-lo el professor Carlos Moreno, expert en transformacions urbanes i assessor de l’actual alcaldessa de París, Anne Hidalgo.

Pel que fa a la connexió entre la seva conferència i el pla presentat, Moreno va comentar que “avui dia l’economia no és la mateixa que la de mitjan segle passat, basada en una forta afluència de turistes”. Segons l’expert colombià establert a França, “gràcies al món digital tenim altres formes d’accedir a les economies”, i va posar el teletreball, la creació de nous pilars d’economia de serveis i l’oferta de natura com a noves formes de creació de riquesa i desenvolupament econòmic.

ALGUNES ACCIONS

-Mobilitat

Fer una parròquia més amable per a les persones amb mobilitat reduïda, senyalitzar bé Sant Julià a la CG-1 i crear noves zones per a vianants.

-Educació

Consolidar Sant Julià de Lòria com un centre universitari i de coneixement.

-Comerç

Recuperar l’associació de comerciants i atraure nous negocis mitjançant incentius econòmics.

-Marca de parròquia

Mantenir i consolidar una imatge de parròquia i promoure els serveis del comú sota una mateixa marca.

-Tradició

Aprofitar millor els equipaments culturals i potenciar el centre històric com a focus d’atracció cultural.

-Pressupostos

Dotar tots els punts de l’estratègia de pressupost i crear els incentius econòmics i socials necessaris per poder posar en marxa les polítiques.

-Participació

Cobrir les mancances en polítiques socials, promoure la inclusió i la participació dels ciutadans en la política comunal i fer més propers els serveis del comú als ciutadans.

tracking